Avatar billede tobrukDk Novice
18. februar 2012 - 14:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

INNER JOIN mellem 3 tabler

Hej

Vil høre om jeg kan inner join mellem 3 eller kan jeg gør sådan at når bruger opret en profil så er der flere endnu de form tags der er inde i databasen.

$sql = "INSERT INTO brugere (email,password,facebook,land,profiltekst,djnavn,site,fk_musik_info,profilbillede) "
                ."VALUES ('$email','$password','$facebook','$land','$profiltekst','$djnavn','$site','$fk_id','$billedefilnavn')";

så jeg havde en der hedde navn og alder og musik
eller hvordan synes i at jeg kan gør det . altså når profil bliver opret så er der kun dem som jeg lige har skrevet, men jeg ville ikke have at bruger skal indsæt alt infomation til at start med.

eller har i andre ide til hvordan jeg skal gøre det??
Avatar billede Broxigar Praktikant
18. februar 2012 - 16:38 #1
Du kan ikke lave INNER JOINi en INSERT, da INNER JOIN virker ved at sammenligne eksisterende værdier i to kolonner.

Du skal bare lade felterne være null under oprettelsen, og så have en "Rediger Profil" side, som indsætter i de felter som er udfyldt, når brugeren vælger gem.

Det er ihvertfald sådan jeg ville gøre det.

Du kan jo også sprede det ud over flere INSERTs når brugeren gemmer/opretter sig
Avatar billede tobrukDk Novice
19. februar 2012 - 00:41 #2
Okay vil du have noget for det her?
Avatar billede Broxigar Praktikant
19. februar 2012 - 16:21 #3
Du kan bare acceptere det her svar hvis du vil lukke tråden.