Avatar billede Mik2000 Professor
17. februar 2012 - 18:11 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Forskel på Apache, FastCGI og CGI

Hej

Hvad er forskellen på at køre PHP via:
1: Apache
2: FastCGI
3: CGI

1: Sker der noget med den kode man allerede har hvis man skifter mellem disse?

2: Er der nogle ting man skal være opmærksom på ved skift mellem disse?

3: Hvilken er bedst?
3,1: Hvorfor?

PS. Lukkede et tidligere spørgmål pga. kommentar der intet havde med spørgsmålet at gøre, hvilket normalt resulterer i at folk tror det er besvaret og derfor springer over.
Derfor er det andet lukket og dette oprettet.
Vil I derfor ikke venligst lade være med at kommenterer det, eller kommenterer jeg har 5 spørgsmål åbne. Har blot skrevet flere ting og alle lukkes ligesom mine 256 andre spørgsmål er blevet ;)

Håber nogle kan hjælpe med det egentlige spørgsmål :)
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2012 - 20:26 #1
re 1)

Koden boer virke ens med alle 3.

Der kan vaere forskellige performance karakteristika.

Apache module er hurtigigere end FastCGI som er hurtigere end CGI.

Og konsekvenserne af fejl i extensions er forskellig:
  Apache module - Apache crasher
  FastCGI - flere request fejler
  CGI - en request fejler

Og f.eks. brug af persistent connections har kun den oenskede effekt med Apache module (men persistent connections er ikke moderne i PHP).

re 2)

Se svar til #1.

re 3)

Medmindre du har specielle problemer du er noedt til at tage hensyn til, saa vil jeg anbefale Apache module.

Bedst performance og mest brugt.
Avatar billede olebole Juniormester
17. februar 2012 - 20:52 #2
<ole>

Samme spørgsmål må i følge E's regler (§2.1.11) ikke stilles indenfor samme uge - og du har allerede oprettet det her. Pubertær, hysterisk temperament er ingen undskyldning

/mvh
</bole>
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2012 - 20:59 #3
ole>

Jeg formoder at "Pubertær, hysterisk temperament" henviser til den person som brokkede sig over spoergsmaal der var hele 3.5 uge gamle??
Avatar billede olebole Juniormester
17. februar 2012 - 21:00 #4
Jaså, ja
Avatar billede olebole Juniormester
17. februar 2012 - 21:04 #5
Uanset, om man finder The_Buzz' kommentar upassende/fejlagtig, kan man da bare overhøre den. Det er da barnligt bare at klappe tråden i  =)
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2012 - 21:07 #6
Unoedvendigt ihvertfald.

Men sket er jo sket.
Avatar billede Mik2000 Professor
18. februar 2012 - 00:19 #7
Hej Arne

Tak for svaret. Der er point hvis du lige skriver svar.

Problemet er at når folk skriver sådan og på den måde kommer med et "svar", scroller en masse over spørgsmålet uden at gå ind på det, fordi de ser der er et svar. Har prøvet det så mange gange hvor der slet ingen svar kommer. Og er så træt af den kommentar, når det er spørgsmål der ikke har ligget specielt længe og bare er igang. Det kan jo ikke være et problem man stiller mange spørgsmål. Jeg mener 256 ud af 261 spørgsmål er jo lukket så der kan ikke være det store problem vel :)
Avatar billede arne_v Ekspert
18. februar 2012 - 00:32 #8
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
18. februar 2012 - 00:32 #9
saa laegde det ikke er lagt som svar tror jeg ikke at det afholder nogen for at laese traaden
Avatar billede The_Buzz Novice
18. februar 2012 - 17:09 #10
Ja ja da... (og Der var en del spørgsmål, og de var mere end 3.5 uger gamle (eller det var det jeg mener at jeg så anyway...))

Men jeg vælger nu at ignorere hjælp requests fra mik2000 fremover for hans taktfulde kommentar i sidste tråd han havde åbnet ;)
Avatar billede Mik2000 Professor
18. februar 2012 - 17:17 #11
Nu mener jeg din handling var tåbelig, da jeg jo ikke ligefrem er typen der aldrig lukker spørgsmål, og rent teoretisk vil det jo gøre dig til tåbe.
Hvis de venter på svar, ikke er løst, eller lign. så er det vel heller ikke et problem de er åbne 3,5 uger...... har da sommetider fået svar. Ikke alle tjekker jo exp hver uge.
Men fint hvis du ignorer fremover - det styrer du jo selv, men ignorer mig nu, så dette også stopper her :).
Avatar billede olebole Juniormester
18. februar 2012 - 17:19 #12
Jo, hvis man kan overkomme at bede andre om at bruge deres fritid på at hjælpe én, så skylder man dem at tjekke oftere end én gang om ugen!
Avatar billede Mik2000 Professor
18. februar 2012 - 17:38 #13
Jeg talte ikke om at jeg kiggede en gang om ugen. Jeg tænkte på dem der svarede. Dem der var åbne var jo dem der endnu ikke var svaret, og så skrev jeg at dem der skulle svare måske ikke var engang om ugen, så i stedet for at lukke den med det samme, kan man lade den ligge åben og se om andre svarer.
Men kan du ikke bare starte med at ignorerer mig nu?
Avatar billede olebole Juniormester
18. februar 2012 - 17:44 #14
Hvad fabler du nu om ...?!??!!! Hvem har skrevet noget somhelst om, at jeg vil ignorere nogen? Sæt dig ned, træk vejret og få styr på dig selv og på, hvem der skriver, hvad!