Avatar billede stigma Nybegynder
17. februar 2012 - 17:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

chmod på Mac

Hej!

Kan simpelthen ikke forstå hvad det er jeg gør forkert her. Men det er jo ganske simpelt, jeg skal have chmodded en mappe, så jeg kan oprette nye mapper og filer i denne. Men når jeg gør det på OS X sker der ikke noget. Hvis jeg der imod prøver at gøre det på Windows, virker det med det samme?

Er der noget jeg skal have stil til/fra i selve styresystemet for at få lov til det?
Avatar billede olebole Juniormester
17. februar 2012 - 17:39 #1
<ole>

Prøv at forklar, hvad du gerne vil. Ønsker du at gøre det programmatisk eller fra dit FTP-program, eller ...?

/mvh
</bole>
Avatar billede stigma Nybegynder
17. februar 2012 - 17:44 #2
Jamen ville gerne gøre det via PHP da :)
Avatar billede olebole Juniormester
17. februar 2012 - 17:58 #3
Det er jeg ret sikker på, du ikke kan bruge PHP's chmod funktion til. Jeg er ret sikker på, du skal gøre det via dit FTP-program - via terminal - eller et shellscript.

chmod funktionen fungerer kun (med garanti) under Linux og Linux kloner. Afhængig af opsætning kan den også fungere under Windows - men jeg tvivler på, den virker under MacOS. En hurtig googling peger i samme retning  =)
Avatar billede stigma Nybegynder
17. februar 2012 - 18:11 #4
Okay i orden - Du skulle vel ikke kende til nogle andre muligheder til at oprette mapper med? - Fordi jeg har et script der gerne skulle oprette en mappe, og derefter tilføje nogle filer til den mappe
Avatar billede olebole Juniormester
17. februar 2012 - 18:23 #5
Det er 12-13 år siden, jeg har kodet PHP på en Mac, så den vej rundt er jeg rigtig skidt opdateret.

Jeg begyndte som Macintosse, men har været pissemand ... ehhhhh ... PC-mand i mange år. Derfor måtte jeg selv en tur på Google for at se, om jeg kunne finde noget, der kunne hjælpe dig  =)

Desværre  :o|
Avatar billede stigma Nybegynder
17. februar 2012 - 18:28 #6
Årh okey, det er bare i orden :) - Men ellers tusinde tak for hjælpen, bare smid et svar så du kan få nogle moneter :p
Avatar billede olebole Juniormester
17. februar 2012 - 19:08 #7
Ellers tak, jeg samler ikke point. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  =)
Avatar billede stigma Nybegynder
17. februar 2012 - 19:11 #8
Okay i orden :)