Avatar billede angelenglen Nybegynder
17. februar 2012 - 11:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

ASP. Download fil som et andet filnavn.

Jeg har nogle filer liggende på min server. det kunne fx være følgende filer.

10002.exe
10003.doc
14001.docx
15000.psd
44333.csv
00022.txt

osv.

Jeg vil gerne kunne indsætte et link til fx "10002.exe" på min webside, men den skal åbne download-dialogen med filnavnet "nytfilnavn.exe"

Jeg har ikke lyst til at skulle omdøbe filen først med FSO og så omdøbe den tilbage bagefter, da jeg jo ikke kan vide hvor længe det tager før brugeren er færdig med at downloade filen.

Jeg har heller ikke lyst til at kopiere filen til det nye navn først, da nogle af filerne er meget store, og igen, jeg kan ikke vide hvornår brugeren er færdig med at downloade, så jeg kan ikke rydde op igen bagefter.
Avatar billede bobbedude Nybegynder
21. februar 2012 - 10:58 #1
Prøv med ADODB Stream object.

http://www.xefteri.com/articles/show.cfm?id=7
Avatar billede angelenglen Nybegynder
21. februar 2012 - 12:32 #2
Nice, det er vist lige hvad jeg manglede :-)