Avatar billede niels95 Nybegynder
16. februar 2012 - 21:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kildekode / Source code

Jeg laver et par hjemmesider! Alle ved vel godt at hvis man højreklikke inde på hjemmesiden, da vil der kommer en liste og hvad man kan fx udskrive og zoom osv. Herunder kan man se kildetekst. Er der nogle der ved hvordan man kan slette den, så når man trykker på kildetekst, så vil den åbne en hvid/blank side. Har set det på en del hjemmeside!

Vh
Niels
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2012 - 21:56 #1
Du kan muligvis forhindre dine brugere i at højreklikke på din hjemmeside i visse browsere, men det gør det slet ikke umuligt at se din kildetekst. Du kan bare gå ind i browserens menu og vælge at se kildeteksten derfra (og der findes mange andre muligheder).
Avatar billede Blueeyez Mester
16. februar 2012 - 22:00 #2
Bedste løsning jeg har fundet er denne: http://www.iwebtool.com/html_encrypter

Bruge rden selv, men min side er os ren html5, hvilket jo gør det nemt, nu ved jeg ikke hvilket programmeringssprog du arbejder med, mne hvis det er html så er følgende en god løsning efter min mening :)

Men så igen, sikkerhed kan nedbrydes..
Avatar billede keysersoze Guru
16. februar 2012 - 22:35 #3
Hvis man har noget at skjule så ved man også hvad man kan gøre ved det - den eneste måde du kan forhindre din kildekode i at blive set er ved at lade være med at lægge den online.
Avatar billede niels95 Nybegynder
16. februar 2012 - 22:53 #4
Jeg bruger WordPress som arbejder i PHP. Hvordan kan man slette kildekoden eller gøre så den ikke kan ses?:)
Avatar billede keysersoze Guru
16. februar 2012 - 22:59 #5
Den absolut eneste mulighed du har er at lægge siden op på en webserver hvorefter du hiver netstikket ud. Det kan ikke lade sig gøre.
Avatar billede pstidsen Novice
17. februar 2012 - 05:14 #6
Det vil altid være muligt at finde frem til HTML kildekoden - dog kan du jo gøre noget for at besværliggøre det.

PHP koden derimod kan man ikke finde medmindre man hacker sig ind på webserveren.
Avatar billede niels95 Nybegynder
17. februar 2012 - 08:48 #7
Ok det lyder nice.. Men hvordan usynliggøre man så PHP kildekoden, så siden er blank, hvis man højreklikker og trykker vis kildekode?? :-)
Avatar billede keysersoze Guru
17. februar 2012 - 09:32 #8
PHP-koden vil aldrig komme ud til klienten - men det vil den HTML som din PHP-side genererer.
Avatar billede pstidsen Novice
17. februar 2012 - 12:59 #9
#8: Nemlig ellers ville det være alt for let at hacke!
Avatar billede niels95 Nybegynder
17. februar 2012 - 14:42 #10
Men hvordan gør man så HTML'et usynligt?
Avatar billede keysersoze Guru
17. februar 2012 - 14:53 #11
Det kan du stadigvæk ikke medmindre du lader være med at lægge det online.