Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2012 - 14:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Graf vises når IF-formel returnere "" - dvs. tom celle

Hej

Jeg er ved at lave en graf i excel. Grafen viser data i en række celler. I cellerne er der en IF-formel.
If-formlen er IF(B2=2;C2*2;""). Dvs. hvis B2 ikke er 2, så står der ikke ngoet i cellen. Når der ikke står noget i cellen skal grafen heller ikke vise noget, men der vises et punkt som om der stod nul. Hvis jeg sletter formlen, vises grafen som den skal. Kan man ikke undgå at der vises noget, og samtidig beholde formlen?

På forhånd tak.
Avatar billede b_hansen Novice
16. februar 2012 - 16:04 #1
Hejsa

Du kan løse problemet ved at ændre "" til #I/T i din formel. Altså: IF(B2=2;C2*2;#I/T)

Dette er måden i den danske udgave. Du skal muligvis bruge en lidt anden syntaks, men den kan du finde i hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2012 - 16:08 #2
Hej

Mange tak.

I den engelske udgave er det #N/A.