Avatar billede nsm-sg Nybegynder
15. februar 2012 - 23:16 Der er 5 kommentarer

Hvordan erstatter jeg HTML tags med Javascript?

Jeg har brug for lidt hjælp. Hvordan laver jeg en javascript funktion som erstatter noget indenfor nogle HTML tags?

Det konkrete eksempel er at jeg gerne vil erstatte følgende:
<span class="ProductMenu_MenuItemBold">VAREGRUPPE</span>

Så det ser spledes ud:
<span class="ProductMenu_MenuItemBold">- VAREGRUPPE</span>

Altså der skal tilføjes et eller flere tegn til den oprindelige tekst.

Håber på at nogen af jer kan hjælpe lidt hurtigt :)
Avatar billede nsm-sg Nybegynder
15. februar 2012 - 23:18 #1
Jeg har ikke mulighed for at angive et ID, samt funktionen skal gerne kunne bladre igennem alle <span class="ProductMenu_MenuItemBold"> og angive samme tegn foran teksten, uanset hvad der står indenfor SPAN.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. februar 2012 - 02:25 #2
Du kunne starte med at spoerge i JavaScript kategorien.
Avatar billede nsm-sg Nybegynder
16. februar 2012 - 07:29 #3
Jeg kunne desværre ikke finde/vælge en JavaScript kategori...
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
16. februar 2012 - 12:01 #4
Programmering/Script/JavaScript/
Avatar billede arne_v Ekspert
16. februar 2012 - 15:16 #5