Avatar billede PHPnQrd Nybegynder
15. februar 2012 - 09:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udskrive alle tænkelige måder et ord kan skrives på?

Hej, jeg kan ikke lige hitte ud af, hvordan jeg kan lave en funktion (php for- eller while-løkke) der udskriver alle tænkelige måder "fuck" kan skrives på f.eks (Det er til et ordfilter)

F.eks så der er "f uck", "fu c k", "f u ck", "f u c k", "fúck" etc.

Jeg kan sgu ikke lige finde på en løsning? Nogen der er lidt mere kreative end jeg er?

<?php
$word2filter = "fuck";

//do something
?>
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. februar 2012 - 10:11 #1
Det er vel noget med str_replace:

if(str_replace(" ","",$Ord)==$forbudtOrd){
//ban
}

Og så bare køre videre på if'en med alle de tænkbare muligheder du vil ha'.
Avatar billede inteeeL Nybegynder
15. februar 2012 - 15:39 #2
Du kan splitte dit ord op i et array, således at hvert bogstav er et element for sig selv. Hertil bruges funktionen str_split($word). Så kan du opsætte de mulige opstillinger og her fra validere.
Avatar billede olebole Juniormester
15. februar 2012 - 16:43 #3
<ole>

Og hvis du vil lave en brugbar applikation (formodentlig noget forumagtigt), så er svaret: Lad være!  =)

Det kan hurtigt blive umuligt eller middelsvært vanskeliggjort at tale om børnebøger, kosttilskud, boksning ... og stort set alt andet.

Mon man f.eks. tale om min barndoms store bokseidol Floyd Patterson? Eller hvad med Pikasol - eller en af de sidste mange års mest solgte børnebøger: 'Mulvarpen, der ville vide, hvem der havde lavet lort på dens hovede'?

Listen er på det nærmeste uendelig, hvad du kan forsikre dig om ved at lave en LIKE søgning i en ordtabel. Spørgsmålet har været oppe på E et utal af gange, og resultatet har altid været, at idéen er blevet droppet.

Problemet er ikke 'grimme' eller 'farlige' ord. De findes ikke. Menneskene, der bruger dem, er problemet - ikke ordene. Jeg har ikke selv læst Breiviks manifest, men det indeholder sikkert ikke et eneste såkaldt 'grimt' ord. Adolf Hitler har du sikkert også svært ved at tage i den slags - og Mao, Stalin, G.W. Bush eller Gadaffi.

De ord, der har været lagt til grund for - og har været udtalt i forbindelse med - de største uhyrligheder i menneskets historie, skal du finde i bøger som Biblen og Koranen  *o)

Selvom ordsanitering falder pladask lige ned i tidsånden, hvor vision, holdning og handling er afløst af signal, så er det ikke en idé, der giver særlig stor mening.

Hold i stedet tjek på, hvem der skriver. Gør det umuligt, hvis folk ikke er logget ind - og gør en oprettelse betinget af en e-mail-verifikation. Det er, hvad Politiken fornyligt gjorde - og det har gjort, at deres onlinedebatter har fået en helt anden tone. En diamentral modsætning til Ekstra Bladets Nationen ... en 'nation', der i bedste fald fremstår som en ophobning af dna-rester, faldet ud af bunden på distriktspsykiatrien!

/mvh
</bole>
Avatar billede PHPnQrd Nybegynder
26. maj 2012 - 08:25 #4
Lukker