14. februar 2012 - 00:27 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Størrelse på Charset i TMainMenu

HEJ,

Hvis jeg i en Delphi TMainMenu (TMM) sætter property'en Ownerdraw til True kan jeg sætte charset'tet (og fontsize) til hvad jeg nu ønsker.

eks:

TMainmenu1.Ownerdraw := True;
Screen.Font.Size    := 18;
Screen.Font.Name    := 'Verdana';

Det virker .. der er bare den hage ved det at felterne overlapper - altså at
TMainMenu1.Items[0] ("&Filer") går langt ind i TMainMenu1.Items[1] ("&Edit"), og det kan give (og det gør det) problemer ved "klik'-ingen" ...

Hvordan sætter jeg længden på hhv. TMM.Items[0] og TMM.Items[1] således at de vises korrekt i MainMenu. ?

Et andet problem er højden .. her vises ca. 1/2 delen af "&Filer" - problemet er at justere højden .... Hvordan ?

Kristian
Avatar billede a_nor Nybegynder
14. februar 2012 - 09:59 #1
Hej

Du kan sætte bredde og højde med "onMessureItem" eventet på hvert menuitem.

Teksten skal skrives med OnDrawItem, både som selected og ikke selected.

Det er vist lidt af "et pillearbejde" du har vovet dig ud i :-)

/anders
16. februar 2012 - 11:04 #2
Hej,

Tak for input.

Jeg har efter at have "kigget" lidt på det her problem erkendt at det her er et stort projekt. Så jeg lukker problemet og går i tænkeboks for at finde en anden (og nemmere) løsning.

KR