Avatar billede nca Juniormester
13. februar 2012 - 15:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ADSI - find bruger i ADet

Er der nogen, der har en lille stump kode, der kan finde ud af, om en bruger er oprettet i ADet og med hvilket navn?
Avatar billede vallemanden Nybegynder
14. februar 2012 - 09:37 #1
prøv at lave en søg her på siden

http://www.eksperten.dk/spm/944312
måske du kan bruge dette
Avatar billede nca Juniormester
14. februar 2012 - 10:30 #2
Det er ét af mine tidlige indlæg, du referer til ;-)
Den løsning kan jeg desværre ikke bruge til mit nuværende problem.
Jeg tror dog at jeg har fundet en løsning med ADSI og ADO.
Jeg melder ud, når jeg er helt sikker på, at løsningen holder.
Avatar billede nca Juniormester
14. februar 2012 - 15:03 #3
Jeg har løst problemet ved at bruge ADO
Jeg har lavet en ADOConnection hvor Provider=ADsDSOObject og som bruger domænet som database og en ADOQuery.
Herefter har jeg brugt nedenstående funktion, til at afgøre om en given brugerkonto eksisterer i domænet og hvem, der ejer den.

Function TForm1.CheckBruger(Brugernavn:String; var FullName:String): Boolean;
var
  temp: String;
begin
  ADOConnection1.Connected:=True;
  with ADOQuery1 do begin
    Temp:='select SamAccountName, DisplayName from ''LDAP://DC=myDomain, DC=dk'' where objectClass=''user'' and samAccountName='''+ Brugernavn + '''';
    SQL.Clear;
    SQL.text:=Temp;
    Active:=True;
    if RecordCount=1 then begin
      FullName:=FieldByname('DisplayName').AsString;
      Result:=True
    end else
      Result:=False;
  end;
  ADOConnection1.Connected:=False;
end;