Avatar billede visto Professor
13. februar 2012 - 10:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fjerne tælleboble fra Google +1 knap

Da standard-koden for google +1 knappen ikke validerer iflg. W3C, prøver jeg at opnå det samme med denne kode (foreslået af en google-medarbejder på et udenlandsk forum), der skal validerere som XHTML 1.0.

<head>
<title>A page</title>
<script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js">{"parsetags": "explicit"}</script>
</head>
<body>
<div id="plusone-div"></div>
<script type="text/javascript">
gapi.plusone.render("plusone-div", {'size':'small'});
</script>
</body>

Denne kode giver en lille version af knappen grundet {'size':'small'}

Jeg mangler dog at fjerne tælleboblen. I standardkoden ser det sådan ud:
<g:plusone size="small" annotation="none"></g:plusone>
hvor annotation="none" sørger for ingen-boble.

Men hvordan skal koden i denne linje
gapi.plusone.render("plusone-div", {'size':'small'});
se ud, når jeg også skal have hvad der svarer til annotation="none" med?
Avatar billede visto Professor
13. februar 2012 - 10:42 #1
Google egen formulering om dette i deres dokumentation
https://developers.google.com/+/plugins/+1button/
er:
"These parameters control settings for each button. You can set these parameters as attribute/value pairs on +1 button tags, or as key/value pairs in a call to gapi.plusone.render."
Avatar billede The_Buzz Novice
13. februar 2012 - 10:50 #2
Jeg har den ikke på LottoStat.dk

<script language="javascript" type="text/javascript">document.write('<g:plusone count="false"></g:plusone>');</script>
Avatar billede The_Buzz Novice
13. februar 2012 - 10:54 #3
Så tror egentlig bare du skal have count="false" i din javascript code
Avatar billede visto Professor
13. februar 2012 - 11:08 #4
Hvor præcis skal count="false" stå i min kode? Skal der andre tegn ind? Jeg er ikke bekendt med javascript-syntax.
Avatar billede The_Buzz Novice
13. februar 2012 - 11:17 #5
Prøver lige - men kan ikke teste det:

gapi.plusone.render("plusone-div", {'size':'small', "count": false});
Avatar billede visto Professor
13. februar 2012 - 11:54 #6
Bingo. Det virker som det skal, og det validerer. Tak for hjælpen.
Avatar billede The_Buzz Novice
13. februar 2012 - 12:03 #7
No problemo :)