Avatar billede rix Praktikant
12. februar 2012 - 21:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

minus en tid med en anden

Hej.
Jeg har to tidspunkter jeg ville trække heanden så jeg for forskelen på de to.
de er begge gemt sådan her Y-d-m G:i:s
Har prøvet at finde en function som kan gøre det men jeg synes ikke at jeg kan finde en er der nogen der har en forslag?
Avatar billede olebole Juniormester
12. februar 2012 - 22:05 #1
<ole>

Hvis du bruger et standardiseret tidsformat, kan du lade MySQL lave udregningen. Ellers må du nok selv 'fedte dig igennem' med mktime

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
12. februar 2012 - 22:08 #2
Hvorfor har du opfundet dit eget tidsformat i stedet for at bruge et standardiseret?
Avatar billede rix Praktikant
12. februar 2012 - 22:22 #3
Det har jeg fordi jeg fordi jeg er ved at lave en modul hvor ved der vises en dato (forskelige datoer som bliver lavet ved date("G:i:s", strtotime("+".$tid." seconds"));"
tiden vises i en link hvorved at den bliver sendt i get.
hvor tiden bliver lagt ind i MySQL
Avatar billede olebole Juniormester
12. februar 2012 - 23:45 #4
- og i hvilken afsides afkrog af kloden bruger man åååå-dd-mm? I hvertfald ikke på nogen af de kontinenter, jeg har været på!

Brug altid et standardiseret tidsformat. Ellers skyder du dig selv - og alle, som efterfølgende skal vedligeholde koden - i foden
Avatar billede rix Praktikant
14. februar 2012 - 18:02 #5
okey :D har nu rettet det til standardiseret tidsformart og har fået det til at virke. mange tak hvis du ville have point så lig et svar
Avatar billede olebole Juniormester
14. februar 2012 - 18:14 #6
Ellers tak, jeg samler ikke point. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  =)

Btw: DATEDIFF er funktionen, du kan bruge i din SELECT
Avatar billede rix Praktikant
14. februar 2012 - 23:09 #7
Tak for linket ^^