Avatar billede Kristian_E_Hansen Nybegynder
12. februar 2012 - 19:38 Der er 5 kommentarer

Ekstern Hardisk - overførelser

Jeg vil gerne overfører nogle film til min ekstern og der er enkle film hvor den skriver
"Emne: "navn" kan ikke kopieres, fordi det er for stort til enhedens format" Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre? Nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak!

Format: MS-DOS (FAT)
Avatar billede kurt54 Ekspert
12. februar 2012 - 20:08 #1
Eksterne harddiske leveres nomal formateret med FAT32 -
max fil størrelse er så så 4G ( helt nøgaftigt 4 giga - 2 bytes ).

Jeg formaterer mine om til NTFS der ikke har denne kedelige brgrænsning. Se nedenstående for konveretering der bibeholder data.

http://www.eksperten.dk/spm/377726

Har du gamle styresystemer som WIN98 tilgår de ikke umiddelbart NTFS. MAC har jeg ikke tjek på. Moderne Linux accepterer NTFS.
Avatar billede Kristian_E_Hansen Nybegynder
12. februar 2012 - 20:17 #2
Kan den så laves til NTFS på mac og kan jeg gøre det uden at slette noget?
Og vil mac overhovedet læse det?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2012 - 20:58 #3
Tror faktisk du skal have et trediepartsprogram for at mac kan se ntfs.
Prøv se denne søgning:
http://www.google.dk/#pq=mac+og+ntfs&hl=da&cp=12&gs_id=7&xhr=t&q=mac+og+ntfs&pf=p&sclient=psy-ab&source=hp&pbx=1&oq=mac+og+ntfs+&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=f9016417c90a03de&biw=1016&bih=610
Avatar billede buttwipe Juniormester
12. februar 2012 - 21:04 #4
Formater disken til exFAT på din Mac.
ExFAT har ikke en begrænsning af filstørrelsen og Mac'en kan både læse og skrive på din disk.

Når du formatterer disken forsvinder det hele.
Avatar billede buttwipe Juniormester
12. februar 2012 - 21:09 #5
Tilføjelse til #4
XP, Vista og 7 kan læse og skrive på en exFAT formatteret disk, så det er ikke noget problem at udveksle data mellem OS X og Windows.

ExFAT er opfundet af Microsoft.