Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2012 - 18:58 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Skærm slukker

Hej,

Jeg har forgæves søgt hjælp i de tidligere svar angående en skærm der slukker, så jeg prøver lige lykken her. :-)

Jeg fik for nogle dage siden et problem med at min skærm (til min stationære HP Pavillion) slukker under opstart. Nogle gange meget hurtigt, andre gange først når jeg kommer til "skrivebordet", enkelte gange efter nogle timer. Jeg "løste" det ved at lave en systemgendannelse, men det varede kun et par dage, hvorefter problemet er tilbage.

Jeg har tjekket med min fladskærm tilsluttet, det er samme problem.

Er der nogle som har et bud på hvad der kan være problemet - og endnu bedre, hvad jeg kan gøre?

Mvh

Ole
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2012 - 19:02 #1
Det er vel dit grafikkort som fejler-støv?
Men hvorfor lægger du dit brugernavn så tæt på en kendt gammel bruger?
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2012 - 19:11 #2
Måske det er grafikkortet, men så er det gode spørgsmål hvordan jeg finder ud af det.

M.h.t. brugernavnet har jeg desværre ikke overblikket over eksisterende brugernavne, ej heller hvem der er måtte være en kendt gammel bruger. Men jeg ændrer da gerne, no problems.

Mvh

Ole
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2012 - 19:13 #3
Og det ser ikke ud til at være muligt at ændre brugernavnet, beklager.
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2012 - 19:22 #4
Når det er en stationær, så er det jo nemt at åbne den ene side af kabinettet og se efter støv på grafikkortet og ventilatoren - og andre steder i øvrigt.
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2012 - 19:43 #5
OK, tak det vil jeg forsøge, har lige haft den kørende i ca. 15 minutter, men så klikkede skærmen ud igen.

Skriver igen med resultatet.

Takker.....
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2012 - 14:34 #6
Hej igen,

Ja, det ser sørme ud som om det har virket, jeg takker for det gode råd, beklager at måtte forstyrre med noget så simpelt. ;-)

Tak!
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2012 - 14:40 #7
Nå det var da godt, og du skal sandelig ikke beklage.
Se nu var det jo egentlig mig, som skulle lægge et svar og ikke dig, men nu er jeg ret ligeglad med point, så du må gerne beholde dem. Du accepterer altså bare dit eget svar:)
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2012 - 14:49 #8
Upps, kan du ikke lægge et svar til mig så? Du skal da have dine point. Undskyld.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2012 - 14:53 #9
Nej det er helt i orden, det spiller ingen rolle for mig, accepter bare dit eget svar:)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
13. februar 2012 - 15:02 #10
Jeg ved ikke om du har støvsuget din maskine eller brugt trykluft.
Jeg vil anbefale trykluft, da det renser meget bedre end støvsugning, men lad være med at benytte trykluft på flere bar, da du så ender op med et computerpusslespil med stor garanti for at der mangler nogle brikker.

Det bedste er trykluft på dåse.
https://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H28224

Når du gør det, så prøv evt. at gøre det udenfor, da det støver MEGET!!! Selv i en grund støvsuget computer.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2012 - 15:12 #11
OK tak, det vil jeg skrive mig bag øret til en anden gang, har brugt støvsugeren denne gang, og det ser ud til at have virket. Men tak alligevel.
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2012 - 08:55 #12
Hej igen,

Det var desværre en kortsigtet løsning med rensningen, min skærm er lige slukket igen og det gentager sig. Er vi ude i at det er et nyt grafikkort, eller kan det være noget andet?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
14. februar 2012 - 11:51 #13
Kører din blæser på grafikkortet?
Blæsere er mekaniske dele og de har det med at blive slidt.
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2012 - 13:22 #14
Det er svært at sige, kræver vel at jeg åbner for kabinettet mens computeren er tændt. Men der var meget støv i blæseren da jeg rensede, og det virkede som om at blæseren måske ikke "kørte som smurt".
Avatar billede olebole Juniormester
14. februar 2012 - 14:59 #15
<ole>

I denne megatråd blev jeg henvist til Toplisterne, som jeg ikke har kikket i i årevis. Her fandt jeg til min store overraskelse en ny olebole og klikkede ind på tråden her.

Jeg fik ikke lagt en kommentar på det tidspunkt, men vil lige nævne, at jeg absolut ikke har noget somhelst problem med dit brugernavn. Ekspertens DB bugner af brugernavne, som bygger på et fornavn - og derfor også masser af 'næsten-dubletter'.

Jeg har, som du kan læse i den kommentar, jeg linkede til, selv været ude for en anden oleboles pjattede opfattelse af ejerskab til det navn. Vrøvl! "OleBoler of the world - unite!"  :D

Velkommen til Eksperten, som jeg håber, du vil få stor glæde af. Det er en rigtig god kilde til brugbar viden  *o)

/mvh
</bole>
Avatar billede Wally1973 Praktikant
14. februar 2012 - 22:46 #16
Der sker intet ved at have kabinettet åbent mens den kører.
Det påvirker luftgennemstrømningen lidt, men presses maskinen ikke, så udvikler den ikke nok varme til at tabet i køling giver problemer.
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2012 - 12:06 #17
Wally: Jeg har nu tjekket opstarten af computer og kan se at blæseren ikke kører på skærmkortet, den virker lidt træg når jeg forsøger at forcere den, så måske det er her problemet ligger. Så vel et nyt grafikkort der skal til. Har et Geforce 9600, hvis ikke de kan fåes længere kan du da anbefale et?
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2012 - 12:09 #18
OleBole: Tak for din velkomst og ja, det har enten været en tanketorsk eller som du selv er inde på det nærliggende i at vælge et brugernavn der ligger tæt op af sit navn, det er ligesom man kunne kalde sig olea, oleb, oleh, olej, olen eller hvad man nu hedder, men når man er en buksetrold, så bliver det jo olebole. ;-) Det ved du jo. Men tak, jeg håber jeg får god nytte af at være medlem, indtil videre har jeg ihvertfald fået nogle brugbare råd.