Avatar billede jetobi Juniormester
11. februar 2012 - 23:53 Der er 5 kommentarer

php problem få en kode fra en anden side

Hej eksperten!

Jeg sidder her med en main.php side og en session side, Der er nogen "koder" jeg gerne vil have over på min session side, fra min main side. Har prøvet include, men der får jeg jo hele koden, og den blir vidst når jeg henter session på main igen. Det er fordi under session.php der står et "userid" som jeg gerne vil have updater.

eks:

Jeg har et "userid på min main som hedder $userlog"

jeg har mit userid på min session som jeg skal have lavet om,

så inde på session siden skal det være noget ligne "$userid = $userlog;" hvor man får "userlog fra main over på session?

/mvh jesper
Avatar billede NielsErikP Mester
12. februar 2012 - 00:39 #1
Hej...

Skal du fra "main.php" over på "Session.php"...

Kan du så ikke på "main.php" sige header('Location: /session.php?id=$userlog');

Og så på din "session.php" sige $userid = $_GET['id'];

Håber det virker og du kan bruge det :-)
Avatar billede jetobi Juniormester
12. februar 2012 - 09:42 #2
Hej Niels Erik. Nej det er fra min session jeg skal hente noget overfra min Main side. Men prøver lige lidt med din kode. Og ellers tak for hjælpen :)

/mvh jesper
Avatar billede webweaver Praktikant
12. februar 2012 - 11:39 #3
Hej Jesper

Er ikke helt sikker på hvad du ønsker, eller hvordan det er bygget op i hvert fald. Men, du kan gemme $userlog i en SESSION.
Så kan du tilgå den på session.php også.

$_SESSION["userid"] = $userlog;

Så kan du på session.php skrive,
$userid = $_SESSION["userid"];

og så er værdien gemt i din ønskede variabel.

Husk session_start(); i toppen! af både main.php og session.php, hvis du vil arbejde med SESSIONS.
Avatar billede jetobi Juniormester
23. marts 2012 - 09:50 #4
Hej webweaver.
Problemet er at det er til en regigisterings side. Så første side skal man tilføje brugernavn kode email. Og næste skal man tilføje informationer om en selv. Problemet er når jeg gemmer brugernavnet fra side et til at have så jeg kan bruge det til en update under informationer, er at hvis der er et felt tomt under informations siden. Så opdater den siden og skriver der mangler et felt. Men der har den glemt session. Gider ikk bruge URL, til at huske brugernavnet med, vil bare have at session.php husker brugernavnet ligemeget om information siden blir opdateret.?
/mvh Jesper
Avatar billede webweaver Praktikant
23. marts 2012 - 17:00 #5
Hej Jesper

I såfald, er det fordi, at du har en fejl i din kode et sted. En session forsvinder ikke, fordi den opdaterer siden. Den forsvinder først, hvis den udløber, vinduet lukkes eller den destrueres - eller du overskriver den selvfølgelig.

Du bliver derfor nødt til at forklare mere detaljeret, hvad der præcist sker og så bliver du også nødt til at fremvise noget kodeværk.

Du kan fange din session på hvilken som helst af dine undersider når du har gemt den, ved at skrive $_SESSION["userid"];

Husk, at ALLE sider, som der skal håndtere din session på den ene eller anden måde, SKAL have session_start(); helt oppe i toppen af filen. Og jeg mener virkelig helt oppe i toppen af filen! :o)