Avatar billede neoman Novice
11. februar 2012 - 21:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hente XML fil fra website vha MSXML

Jeg har en VBA applikation som skal hente en XML fil fra et site, hvor der bliver brugt FORMS authentication, og gemme denne fil lokalt i en specifik mappe.

Denne kode kan hente en tekstfil på et frit tilgængeligt site.

Dim objHttp As Object
Dim strMsg As String

Set objHttp = CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP")

Call objHttp.Open("GET", "http://www.mitsite.dk/MinTekstfil.txt", False)

Call objHttp.Send

strMsg = objHttp.ResponseText

Hvordan får jeg lirket user og password ind i dette her? Der skal givetvis bruges noget POST. Det kræver vel også en passende header?

Jeg har endnu ikke sitet til at øve mig (famle mig frem) på - det får jeg først i løbet af nogle dage.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. februar 2012 - 23:15 #1
Den generelle fremgangs maade er:

1) lav en POST til login URL med brugernavn og password
2) haps den cookie som kommet tilbage derfra
3) send den cookie med den GET eller POST som du egentligt vil lave

saa associerer serveren din anden request med brugernavn og password fra den foerste request.
Avatar billede neoman Novice
12. februar 2012 - 00:39 #2
Jeg er desværre alt for ubevandret i alt dette her.

Har du et link jeg kan kigge på? At hapse en cookie er aldeles ikke indlysende for mig, desværre.

Sitet er lavet sådan i .NET, at et forsøg på at tilgå en hvilken som helst side fører for en uautoriseret bruger til en login formular for indtastning af bruger& pwd, hvorpå man så bliver sendt til den oprindeligt valgte side.

Jeg har rundt om på nettet set nogle løsninger, hvor man POST'er bruger& pwd, ved at indlægge disse i objHttp.Send ...det kan jeg lege lidt med når mit forsøgssite er oppe at køre om nogle dage...havde blot håbet på, at nogen måske havde noget kode der mere eller mindre gjorde hvad jeg har brug for.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. februar 2012 - 00:41 #3
Jeg har ikke nogt faerdigt paa lager for VBS/VB.

ASP.NET Web Forms er specialt slemt fordi du skal have viewstate med i submit.
Avatar billede neoman Novice
18. februar 2012 - 12:05 #4
Problemet blev omgået: Basic Authentication blev etableret og en webservice som tilbyder en fil via en url kan så kaldes vha objHttp
Avatar billede neoman Novice
18. februar 2012 - 12:08 #5
Tak for dit input Arne_V, bare læg et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
19. februar 2012 - 00:59 #6
ok