Avatar billede lund_dk Praktikant
11. februar 2012 - 14:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sammenskrivning af 2 SQL linier

Hej

Nogle som kan hjælpe med mig at sammenskrive disse til én SQL linie?

                    Set rsListe= Conn.Execute("SELECT * FROM budget_katid2postid INNER JOIN budget_varekat ON budget_varekat.varekat_id = budget_katid2postid.katid INNER JOIN budget_post ON budget_post.post_id = budget_katid2postid.postid WHERE budget_post.post_budgetid = " & strBudgetID & " AND budget_katid2postid.budgetid = " & strBudgetID & " AND budget_varekat.varekat_budgetid = " & strBudgetID & " AND month(budget_post.post_dato) = " & strMaaned & " AND year(budget_post.post_dato) = " & strAar & "  GROUP BY budget_katid2postid.katid")

                    if rsListe.eof or rsListe.bof then
                    else
                    Do While Not rsListe.EOF
                    Set rsBelob= Conn.Execute("SELECT SUM(budget_post.post_pris) AS ialt FROM budget_post INNER JOIN budget_katid2postid ON budget_post.post_id = budget_katid2postid.postid WHERE budget_katid2postid.budgetid = " & strBudgetID & " AND budget_post.post_budgetid = " & strBudgetID & " AND budget_katid2postid.katid = " & rsListe("varekat_id") & " AND month(budget_post.post_dato) = " & strMaaned & " AND year(budget_post.post_dato) = " & strAar & " ")
Avatar billede Broxigar Praktikant
11. februar 2012 - 19:42 #1
Nu spørger jeg selvfølgelig dumt...

Hvorfor vil du egentlig have de to SQL-forespørgelser lagt sammen til en ?
Avatar billede lund_dk Praktikant
12. februar 2012 - 11:55 #2
Fordi jeg i sidste ende ønsker at sorteringen skal ske efter beløb sum, og det er ikke helt muligt sådan som jeg har strikket det sammen nu
Avatar billede lund_dk Praktikant
26. april 2012 - 08:33 #3
lukker