Avatar billede mhaahr2 Nybegynder
10. februar 2012 - 13:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Isolere specifik kode.

Jeg har et lidt specielt spørgsmål. På en side, har jeg nogle tables. Dataene i disse tables hentes fra en database. Nogle af disse data indeholder html og css. Er det muligt at "isolere" det der kommer fra databasen, således at det ikke påvirker resten af siden.

Et eksempel kunne være, hvis stylen for "<body>" ændres i dataene fra databasen, ønsker jeg _kun_ at dette påvirker det der udskrives fra databasen, men ikke resten af siden.
Avatar billede The_Buzz Novice
10. februar 2012 - 13:18 #1
Du kan jo eventuelt strippe alle html tags fra dine strings?
http://php.net/manual/en/function.strip-tags.php
Avatar billede olebole Juniormester
10. februar 2012 - 13:55 #2
<ole>

Løsningen på den lange bane er at undlade markup kode i databasen. Helt simpel formatering som B og I elementer kan være okay, men udover det skaber markup i databasen før eller siden problemer.

/mvh
</bole>
Avatar billede mhaahr2 Nybegynder
10. februar 2012 - 17:45 #3
Problemet er at kunden ønsker at data skal kunne formateres individuelt via data i DB... Så at fjerne, helt eller delvist, html fra koden er ikke en mulighed.

Det er derfor jeg håber at der er en måde at isolere specifikke dele af koden...
Avatar billede olebole Juniormester
10. februar 2012 - 18:42 #4
Viden og kompetencer indenfor webudvikling er forskellen på grønthandlere og webudviklere  *o)

Det er udviklerens forbandede pligt at forklare, hvorfor det er tåbeligt at lægge markup i databasen. Ikke kun for kundens skyld, men også for udviklerens egen skyld. Når kunden på et tidspunkt ønsker at ændre design og af en anden udvikler får at vide, det koster 10 gange så meget som, hvis der ikke havde været gemt markup i DB'en, får den gamle udvikler med garanti ikke flere opgaver der - eller i kundens netværk. Og det er fuldstændig fortjent!
Avatar billede mhaahr2 Nybegynder
10. februar 2012 - 19:16 #5
Vi er fuldstændigt enige - Jeg har virkelig gjort hvad jeg kan for at overbevise kunden om det samme... Så spørgsmålet står stadig...
Avatar billede olebole Juniormester
10. februar 2012 - 19:27 #6
Så er du alt for sulten. Et af de vigtigste ord for en freelancer er Nej - og så kan man jo altid tilføje et høfligt tak  *o)

Du ødelægger dit renommé og vil fremstå som amatør. Men okay ... valget er helt dit  =)
Avatar billede mhaahr2 Nybegynder
12. februar 2012 - 23:48 #7
Opgav.