Avatar billede thadoews Nybegynder
08. februar 2012 - 21:30 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Dropdown menu

Hej.

Hvordan er det muligt at indsætte en dropdown menu i et excel ark? Jeg har set det før, så jeg ved man kan :)

Tillige skal der være tre punkter i den menu. Hvis man vælger punkt 1, skal diverse formler bruge en konstant. Ved valg af punkt 2, skal diverse formler bruge en anden konstant. Ved valg af punkt 3, skal diverse formler bruge en udregning.

Hvordan sætter man dette op?

På forhånd tak
Avatar billede vejmand Juniormester
08. februar 2012 - 21:37 #1
Lidt flere oplysninger, tak.  :-)

hvilken version af Exce`?

Hvad har du i hvilke celler, og hvad ønsker du?

En drop-down kan laves via datavalidering - liste
Avatar billede wipeca Nybegynder
08. februar 2012 - 21:51 #2
Hvis du søger i hjælp i Excel efter "kombinationsboks" ved at trykke F1. der er en udførlig hjælp.

Når du har indsat kombinationsboksen, skal du højreklikke på den og vælge egenskaber.
Der skal du vælge en liste af valg fra en liste du har skrevet et andet sted i regnearket (Det område kan du evt. skjule efter du har sat kombinationsboksen op)
Hvert valg får et nummer, alt efter hvor i listen de er indsat. Det tal kan du anvende til videre beregninger i regnearket.
Avatar billede thadoews Nybegynder
08. februar 2012 - 22:00 #3
Jeg har Excel 2010.
#1 Jeg kan finde Datavalidering under Data > Datavalidering, men der er intet der, der ligner lister?!

#2 Jeg får kun en side frem, som fortæller lidt om at det er muligt at bruge Active-X, VBA og nogen tegnefunktioner, hvad man kan med disse, men intet om, hvordan man faktisk indsætter dem i Excel?!
Avatar billede vejmand Juniormester
08. februar 2012 - 22:06 #4
#3 Okay, jeg har 2007 udgaven, men det kan da ikke passe den er så forskellig????

Datavalidering -> Datavalidering -> Indstillinger -> Tillad -> Liste

Vælg din liste
eller
Skriv: 1;2;3 (vil give en drop-down med mulighederne 1,2 og 3)
Avatar billede thadoews Nybegynder
08. februar 2012 - 22:15 #5
#4 Undskyld, den er god nok :) Jeg havde ikke lige set den i listen :)

Jamen! Det her er jo bare genialt!! Kan jeg lave et afkrydsningsfelt på samme måde?
Avatar billede wipeca Nybegynder
08. februar 2012 - 22:26 #6
#5 der ville jeg bruge "Alternativ knap"
Avatar billede thadoews Nybegynder
08. februar 2012 - 22:35 #7
Vejmand, kom med et svar, så får du points ;)
Tak for hjælpen!
Avatar billede vejmand Juniormester
08. februar 2012 - 22:37 #8
Velbekomme, point deles gerne med wipeca.  :-)