Avatar billede Simkj Nybegynder
08. februar 2012 - 13:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvor sikkert er det at benytte readydlna på en ReadyNAS NV+

Jeg har en ReadyNAS NV+. Jeg har en readydlna kørende til at afspille lydbøger, optaget tv og egne optagelser fra. Jeg har åbnet port 8200 og forwardet den til min NAS i min router. Dvs. Jeg har adgang til mine ting fra Eks. En 8player app på en iPhone, også når jeg er på landevejen og kun har 3G.
Hvor sikkert er det? Hvem kan få adgang til de delte filer? Og kan alle og enhver finde frem til serveren og se det materiale der er tilgængeligt?
Avatar billede MikkelsensBW Nybegynder
10. februar 2012 - 08:41 #1
dette er sikkerheden i din ReadyNAS :

Selectable Share, User, or Domain/ADS modes
Windows ACL
Encrypted network logins
Secure Socket Layer (SSL)

SSL = 128 bit kryptering

Hvem kan få adgang til de delte filer?: svar
dem der har adgang til filerne er dem du giver rettigheder til via ACL'en

Og kan alle og enhver finde frem til serveren og se det materiale der er tilgængeligt?: SVAR

alle og enhver kan ikke finde det , det kræver en del før men kan se din filer..
det kan godt HACKES men vil ikke være let.. og vil påstå der ikke mange i verden der hverken kan eller vil ind på dit system :)
Avatar billede Simkj Nybegynder
10. februar 2012 - 17:16 #2
Gælder det også når jeg har adgang til mine filer via en 3G forbidelse eller et WIFI netværk på en anden lokation end i mit hjemmenetværk. Vel og mærke når jeg bruger DLNAserveren i readynassen, og jeg ikke skal skrive en kode(på noget tidspunkt), men blot "minIP"Rootdesc:"den port jeg har åbnet i routeren". Altså kan alle finde mine filer hvis de kender IP og evt åben port... og er der chance for at nogen overhovedet sidder og "scanner IPér(hvis man kan det) efter den slags...
Måske samme spørgsmål igen... Måske lidt samme spørgsmål igen... men dit var ikke helt tydeligt for mig.
Er godt klar over at der er en masse sikkerhed i NAS serveren, ift. hvem man giver adgang osv. Men gælder det samme for en DLNA/UTNP streaming service der er tilgængelig blot man har en netadgang.
Avatar billede Simkj Nybegynder
10. februar 2012 - 17:19 #3
"minIP"Rootdesc:"den port jeg har åbnet i routeren" skrives ind i 8playeren(DLNA Player) på eks. en IPad for at få adgang. Det er min eksterne IP jeg skriver ind, ikke den interne tildelt af min router.
Avatar billede Simkj Nybegynder
29. marts 2012 - 21:19 #4
Lukker tråden