Avatar billede neoman Novice
05. februar 2012 - 17:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Surftown og FTP(s)?

Jeg skal have en sikret overførsel af filer mellem et website hostet af Surftown og site-ejeren. Sitet har et certifikat og bliver, i drift, tilgået via https.

Surftown's support har ikke været vildt meddelsom.

For øjebliket foregår frem-og-tilbage via FTP. Kan man montere sin egen FTPS server som eg. Filezilla hos Surftown, eftersom den snakker på port 990 og ikke 21?

Kunne vel strikke noget HTML sammen, som ville tillade upload og download af filer via https, men det vil kræve en del logik til managment af de filer, så en sikret FTP, eller noget lignende, ville være at foretrække.

What to do?
Avatar billede pstidsen Novice
05. februar 2012 - 23:14 #1
Altså du kan jo altså tilslutte FileZilla til dit domæne, hvis det altså er sikkert nok.. Ved ikke om jeg helt forstår dit spørgsmål..
Avatar billede neoman Novice
06. februar 2012 - 11:05 #2
Domænet er hostet af Surftown. Altså site + andet ligger på deres servere, og de kører almindelig FTP. Kan man montere fx en Filezilla server oveni?
Avatar billede neoman Novice
06. februar 2012 - 14:16 #3
Ad om veje har jeg fået et svar. Man kan ikke montere sin egen FTP-server.