Avatar billede jhjorsal Mester
05. februar 2012 - 08:15 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ser jeg om et trådløst netværkskort virker

Jeg har en gammel Acer aspire 5020 bærebar, med et Broadcom 802.11g netværkskort som de sidste par gange, efter en XP installation ikke virker, jeg kan heller ikke få lys i lampen der fortæller om kortet er aktiveret, men hvis jeg går ind i enhedshåndtering i kontrolpanelet, og kikker på faneblad "Generelt" for Broadcom netværkskortet, står der at "Denne enhed virker korrekt" jeg har så bare de sidste par gange monteret et usb netværkskort på siden´, og det har virket fint, men nu har jeg en kammerat,s søn der skal overtage den til noget Mindcraft, også ville det jo være fint hvis jeg kunne få det trådløse netværkskort til at virke igen. Nogen hjælp og gode ideer ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. februar 2012 - 08:41 #1
Prøv om du i kontrolpanelet kan finde netværk og delingscenter tror jeg det hedder og se om det er aktiveret?
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. februar 2012 - 08:47 #2
Avatar billede jhjorsal Mester
05. februar 2012 - 09:40 #3
Jeg kan da i alt fald deaktivere det så jeg går ud fra det er aktiveret
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. februar 2012 - 09:52 #4
Højreklik på det gå til egenskaber sæt flueben i vis ikon på prcesslinien. tryk på opret forbindelse  eller se om der er trådløse netværk i nærheden. Nogenlunde i denne stil!
http://imageshack.us/photo/my-images/14/netvrk.png/
Avatar billede jhjorsal Mester
05. februar 2012 - 10:30 #5
Jamen den kan jo ikke finde et trådløst netværk, det er det der er hele problemet, det ser ud som om den virker men kan ikke finde noget netværk. Jeg er ikke klar hvordan den viser om den ar aktiveret eller deaktiveret, hvis den er blevet slukket manuelt på forkanten, men der kan jeg i alt fald ikke tænde den. og burde den ikke være tændt efter en nyinstallation af xp ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. februar 2012 - 11:19 #6
Hvilken router har du?
Avatar billede jhjorsal Mester
05. februar 2012 - 11:21 #7
øhh en eller anden tdc router som jeg lige har fået, men det var også et problem inden, med en d-link router
Avatar billede PEBL Nybegynder
05. februar 2012 - 11:37 #8
Efter hvad du skriver går jeg ud fra at din acer har en manuel knap til at tænde eller slukke for det trådløse netværk.
Prøve følgende:
Deaktiver det trådløse netværkskort via kontrolpanelet-system-enheder.
Aktiver det igen og prøv så at tænde slukke via den manuelle knap.

Virker dette ikke vil jeg foreslå at du prøver enten at opdatere driveren til netværkskortet eller helt fjerne den og derefter installere den igen.
Avatar billede jhjorsal Mester
05. februar 2012 - 11:56 #9
Du har ret jeg har en manuel knap og jeg har prøvet begge dele, intet af det virker, og jeg kunne sagtens acceptere at det trådløse netværkskort ikke virker mere, men det undrer mig bare at jeg inde under enhedsorientering får at vide at : denne enhed virker korrekt.
Avatar billede PEBL Nybegynder
05. februar 2012 - 13:35 #10
Ok så har jeg to skud tilbage:
1. Kør det fejlfindings/reparationsprogrem der er med på den originale installations cd til windows og se om det retter fejlen.
2. Tag dit trådløse netværkskort ud af din pc og start den op. Sluk den og sæt det i igen, det kan måske aktivere den.

Link til servicemanual er her.

http://tim.id.au/laptops/acer/aspire%203020%205020.pdf
Avatar billede thov Forsker
05. februar 2012 - 22:55 #11
Sikker på, at den rigtige driver er installeret ?

For er systemet ikke installeret fra en skjult restore partition, eller fra medfølgende Acer CD'er, får du ikke de rigtige drivere ind.

Ellers findes driverne her: http://support.acer.com/product/default.aspx?modelId=39
(Det er den nederste (Broadcomm) som er den rigtige).
Avatar billede jhjorsal Mester
07. februar 2012 - 17:09 #12
Hmmm intet af det virker, måske er mit trådløse netværkskort itu, but never mind, den kunne heller ikke trække Mindcraft, så alle deltagere lig et svar så deler i.
Avatar billede jhjorsal Mester
20. februar 2012 - 07:31 #13
Hmm så svarer jeg selv, tak for input