Avatar billede avminarm Juniormester
04. februar 2012 - 20:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ip kamera overvågning - server til FTP

Hej

Jeg kører noget video overvågning med et D-link DCS-932L (og det fungerer super godt).
Jeg har koblet kameraet op på mit webhotel (FTP) - men er ikke sikker på dette i længden er en gangbar løsning - på 1/2 dag er der uploaded 150 mb.

150 mb er vel ikke så galt hvis bare jeg kunne slette f.eks. hver 3. dag (det har jeg pt ikke mulighed for at automatisere)

Jeg skal med andre ord bruge en host der giver mulighed for sletning af billed/videofiler f.eks hver 3. dag (helst kun de filer der er 3 dg. gamle).

Jeg har skrvete til secubi-backup.dk - man har ikke hørt fra dem endnu (skrev i torsdags - så et er ikke længe siden :-))

Men kender du/I nogen alternativer?

input, råd mv. er meget velkomne?

//avminarm
Avatar billede kjeldsted Novice
04. februar 2012 - 21:14 #1
Har du adgang til PHP/Cronjobs?
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. februar 2012 - 21:19 #2
og har du adgang til php, men ikke cronjobs, kan du stadig lave et php script, som rydder op og kalder det dagligt via en service ala: http://www.cronjob.de/
Avatar billede avminarm Juniormester
04. februar 2012 - 21:27 #3
kjeldsted>> php ja, cronjob nej
Jakobdo>> det vil jeg kigge nærmere på

Belaster det egentlig serveren så meget at en udbyder kunne blive sur over at der lægges billeder fra kameraet op på serveren?
Avatar billede kjeldsted Novice
04. februar 2012 - 23:27 #4
#3: Jeg ville nemlig have foreslået cronjob.de, hvis ikke du kunne.
Og mht. belastning, så ja. Det kommer an på de der har hosten. Men jeg ved at hos One.com skriver man fx. under på at man ikke benytter serveren som opbevaring, men kun som webserver. Men kommer altså an på de der har hosten.

Men du kan jo relativt simpelt med PHP og et Cronjob, lave en oprydning fx én gang dagligt.
Avatar billede avminarm Juniormester
05. februar 2012 - 13:07 #5
har kigget på cronjob.de

der står at scripts max må køre i 20 sek?
er det nok når nu der f.eks. skal slettes ca. 20.000 elle mere jpg filer?

det tager da længere tid end 20 sek? eller har jeg galt fat i noget?

php kunne vel være noget ala dette (jeg støvede det op på nettet)

$diret = ".";
$gamle = time() - 1209600; //Nu - 14 døgn i sekunder;
$dh = opendir($diret);
WHILE(($filnavn = readdir($dh)) !== false)
{
    if(filectime($filnavn) <= $gamle) //hvis filen er ældre end, eller lig med 14 døgn
    {
        unlink($filnavn); //slet filen;
    }
Avatar billede kjeldsted Novice
05. februar 2012 - 13:15 #6
Det kommer an på så meget. Du kan jo prøve at foretage nogle tests. Lav en kopi af billederne, og prøv at slet dem i et php script. I starten af scriptet gemmer du en tidsvariabel (time)() og et igen når den har udført opgaven. Så kan du sammenlige og se hvor lang tid det tager.
Jeg har ikke arbejdet så meget med at slette filer i PHP, men jeg ville da tro den sagtens skulle kunne nå det. PHP skal jo blot videre formidle nogle kommandoer.
Avatar billede avminarm Juniormester
06. februar 2012 - 10:39 #7
er der nogen af jer (så vidt jeg husker er Jacobdo ret skarp til php :o)) der ved om man nemt kan slette en hel mappe med PHP selv om der er filer i?

IP kameraet oprette nemlig en mappe for hver dag - så det er faktisk ret nemt at finde hvilke mapper der skal slettes - men skal filer slettes før mappen slettes?
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. februar 2012 - 13:26 #8
Jeg er ikke god til php, jeg har bare god til at finde rundt i manualen. :o)

http://dk.php.net/manual/en/function.rmdir.php

<?php
function rrmdir($dir) {
  if (is_dir($dir)) {
    $objects = scandir($dir);
    foreach ($objects as $object) {
      if ($object != "." && $object != "..") {
        if (filetype($dir."/".$object) == "dir") rrmdir($dir."/".$object); else unlink($dir."/".$object);
      }
    reset($objects);
    rmdir($dir);
  }
?>
Avatar billede avminarm Juniormester
06. februar 2012 - 19:27 #9
har prøvet scriptet (igår faktisk :0)) - men kan ikke få det til at slette.... roder lidt videre....
Avatar billede avminarm Juniormester
21. april 2012 - 10:57 #10
kunne ikke rigtig få det til at spille lokalt - fik min udbyder til at køre cronjob :-)

nogen der vil have points?

hvia andre læser dette svar kan jeg evt. anbefale at kigge på sensr.net her kan man gratis koble sit IP cam op
Avatar billede avminarm Juniormester
29. april 2012 - 23:05 #11
lukker