Avatar billede tobrukDk Novice
04. februar 2012 - 18:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ville ikke overfører id til anden table

jeg havde problemer med inner join som jeg fik løse her..
http://www.eksperten.dk/spm/956708#reply_7902712

Nu er jeg dog kommet frem til et nyt problem i noget samme still :)

    <form action="opretbruger_info.php" method="post" onsubmit="return validatePasswords()">
                <!-- bruger infomation-->
                <p>Brugerinfomation</p>
                <input type="text" name="brugernavn" placeholder="Brugernavn" />
                <br>
                <input type="password" id="password" name="password" placeholder="Password" />
                <br />
                <input type="password" id="gentag" name="gentag" placeholder="Gentag password" />
                <br />
                <input type="text" name="email" placeholder="Email til Booking" />
                            <?php
                                $sql = 'SELECT * FROM brugere JOIN musik_info';
                                $res = mysql_query($sql) or die (mysql_error());

                                $select = '<select name="kategori">';
                                while ($row=mysql_fetch_assoc($res)) {
                                    $select .= '<option value="'.$row['musikid'].'">'.$row['navn'].'</option>';
                                }
                                $select .= '</select>';

                                print $select;
                            ?>
    <input type="submit" value="Check" style="border:1px #666 solid;">
    </form>

som sende infomation her over ;

<?php
include("include/database/database.php");

//Infomation
$brugernavn = $_POST["brugernavn"];
$password = $_POST["password"];
$gentag = $_POST["gentag"];
$email = $_POST["email"];
$errorCount = 0;

if($brugernavn == "")
{
    echo "Du skal indtaste et brugernavn.<br>";
    $errorCount++;
}
if($password == "")
{
    echo "Du skal indtaste et password.<br>";
    $errorCount++;
}
if($gentag == "" || $gentag != $password)
{
    echo "De to passwordfelter skal have ens indhold.<br>";
    $errorCount++;
}

include("include/database/database.php");

    $password = sha1($password);
    $insert = mysql_query("INSERT INTO brugere (brugernavn,password,facebook,soundcloud,land,profiltekst,djnavn,email,site) VALUES ('$brugernavn','$password','$facebook','$soundcloud','$land','$profiltekst','$djnavn','$email','$site')");

    if(!$insert) {
        echo "Der skete en fejl. Prøv igen. <a href=\"java script:history.back(-1)\">Tilbage</a><br>";
    }
    else {
        echo "Brugeren blev oprettet. <a href=\"index.php\">Forside</a><br>";
    }

?>

altså jeg tror 100% at jeg har glemt noget i den php fil som skal sende noget op til databasen ?

Håber du kan hjælp ellers spørger mig hvis det er der er noget?
04. februar 2012 - 19:49 #1
Er der mere du vil have sat ind i tabellen brugere end brugernavn, password, facebook, soundcloud, land, profiltekst, djnavn, email, and site?  Grunden til at du laver en select med musiknavn er, formoder jeg, at du også vil have den valgte musik indsat i tabellen.  I dit tidligere spørgsmål har jeg set, at tabellen brugere også indeholder feltet fk_kat, og det er vel der du vil have musik id'en.

I så fald skal du nok i opretbruger_info.php definere

$fk_id = $_POST["kategori"];

og udvide queryen med     INSERT INTO brugere(brugernavn, ......, fk_kat) VALUES('$brugernavn', ........, '$fk_id...
Avatar billede tobrukDk Novice
04. februar 2012 - 20:12 #2
Jeps det er rigtigt. :)

og tak for den sidste infomation du give her men det er sådan at når jeg klik på "down menu" eller hvad man kalder den så vise den 2 af de sammen.. :s mærkelig.. :( har prøve at kigge frem og tilbage..
04. februar 2012 - 20:32 #3
1.  Hvis det er rigtigt, så er her mit svar.

2.  Jeg forstår ikke hvad du siger i #2.  Jeg ved ikke, hvad du kalder down menu og hvad der vises 2 af.  Måske kunne du lave et billed der viser down menuen og et billede der viser hvad du får og hvad der er to af.

3.  Jeg kikker nu på dit tidligere spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/956708 i lyset af dette spørgsmål.  Jeg tror, at alt hvad du ville i dit tildligere spørgsmål var at lave en select med musik kategorier.  I så fald kan jeg ikke se du behøver at joine noget der.  Simpelt hen 'SELECT * FROM musik_info' skulle være tilstrækkeligt der.
Avatar billede tobrukDk Novice
04. februar 2012 - 20:42 #4
her kan du se hvad jeg mener sådan helt?

http://jesperbok.dk/skoleopgave/1.png
Avatar billede tobrukDk Novice
04. februar 2012 - 20:44 #5
ja det er rigtigt men efter har jeg tilføj det som du skrive #1 så har den lavet 2 af dem eller hvordan man skal forklare det rigtigt :)
04. februar 2012 - 21:20 #6
Gå tilbage til denne kode

<?php
$sql = 'SELECT * FROM brugere JOIN musik_info';
$res = mysql_query($sql) or die (mysql_error());
$select = '<select name="kategori">';
while ($row=mysql_fetch_assoc($res)) {
  $select .= '<option value="'.$row['musikid'].'">'.$row['navn'].'</option>';
}
$select .= '</select>';
print $select;
?>

Hvis du i stedet for $sql = 'SELECT * FROM brugere JOIN musik_info';

skriver $sql = 'SELECT * musik_info';

giver den så også dobbelte værdier i "down menuen"?
Avatar billede tobrukDk Novice
04. februar 2012 - 21:29 #7

<?php
                                    $sql = 'SELECT * FROM musik_info';
                                    $res = mysql_query($sql) or die (mysql_error());
                                    $select = '<select name="kategori">';
                                    while ($row=mysql_fetch_assoc($res)) {
                                    $select .= '<option value="'.$row['musikid'].'">'.$row['navn'].'</option>';
                                    }
                                    $select .= '</select>';
                                    print $select;
                            ?>

det skrive jeg jeg prøve at skrive det som du sagde men der komme den frem med en fejl .. så prøve jeg lige at gøre det sidste og bare skrive "FROM" så virker det.. :D
Avatar billede tobrukDk Novice
04. februar 2012 - 21:32 #8
takker igen for god hjælp og glad for at du hjælp mig frem til det rigtigt svar :) Kan du have en god aften!..