Avatar billede claude_x Nybegynder
04. februar 2012 - 08:14 Der er 2 kommentarer

Begrænsninger på brugerkonto i Windows 7

Jeg er interesseret i, at lave en brugerkonto i Windows 7, hvor man SKAL logge ind, men man ingen rettigheder har. Altså, hvor man selvfølgelig kan bruge de i forvejen installerede programmer og spil, og gå på internettet, men man kan ikke ændre noget som helst i computeren opsætning eller installere noget.

Jeg synes ikke umiddelbart der er mulighed for det, da der kun er en administrations-konto, en standard-konto og en gæste-konto.
Standard-kontoen er ikke begrænset nok og gæste-kontoen har ikke loginb-mulighed.

Hvilke muligheder har jeg får at løse dette problem ??
Avatar billede Wally1973 Praktikant
04. februar 2012 - 14:16 #1
Du skal kigge på programmer, der opretter en virtuel maskine.
Førhen var DeepFreeze fra Faronics meget populært, men deres licenser er i dag baseret på 1 års abonnementer.
De koster godt nok kun omkring 200kr, men alligevel.

Et alternativ kunne være Shadow Defender fra www.shadowdefender.com, som vist kører både i en gratis udgave og en købe udgave.
Hvad begrænsningerne er i den gratis udgave ved jeg ikke, men prisen på 35$ for en fuld udgave ser ikke ud til at være så gal igen.

Jeg har kun personligt prøvet DeepFreeze, som i hvert fald virker perfekt. Jeg har haft dem sat op til at hver reboot nulstiller systemet helt.
Avatar billede claude_x Nybegynder
19. februar 2012 - 08:09 #2
Tak for svaret.
Jeg har kørt med DeepFreeze et par uger nu, og det virker super godt.

Hvordan lukker jeg spørgsmålet ??