Avatar billede Gredar24 Nybegynder
03. februar 2012 - 09:58 Der er 9 kommentarer

Computer slukket og tænder ikke igen??

Hej derude!
Igår aftes sad jeg på min bærbare packard bell (win 7) og pludselig slukket den. Der lugtede ikke brændt, men den gad ikke at tænde igen. Kan dette skyldes at jeg har haft den åben i 2-3 dage uden at slukke den og uden at have mit batteri i ? Kan det være fordi den er blevet for varm og har brug for noget tid til at køle af?
Ved ikke hvad der er sket, men hvis der er nogen derude, som bare har den mindste anelse om hvad der er sket. så svar så hurtigst som muligt!

Hilsen Gredar24
Avatar billede 220661 Ekspert
03. februar 2012 - 14:47 #1
Hej og velkommen.
Definer lige "åben"
Betyder det at alle kapper der er monteret om kølesystem er afmonteret, så det måske ikke fungerer rigtigt.
Avatar billede Gredar24 Nybegynder
03. februar 2012 - 14:57 #2
Det jeg mener er at den har været tændt i 2-3 dage, jeg havde ikke noget batteri i og brugte min oplader.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. februar 2012 - 15:04 #3
Prøv at fjerne alt strøm fra den og hold startknappen nede i min. 30 sek et par gange.
Lad den stå lidt (30 min), og prøv at montere batteri og strøm igen og forsøg at starte.
Avatar billede Gredar24 Nybegynder
03. februar 2012 - 16:56 #4
Mange tak, det skal jeg prøve når jeg kommer hjem i aften! Melder lige tilbage om det virker eller ej :)
Avatar billede Gredar24 Nybegynder
05. februar 2012 - 15:38 #5
Da jeg kom hjem startede min computer op da jeg trykkede på startknappen, men den gik i dvale inden den nåede at starte helt op. Batteri knappen lyste og der var åbenbart ikke mere batteri på så den skulle stå og lade lidt op. Så den er altså ikke brændt sammen. Men ved et uheld kom jeg til at trække batteriet ud og da jeg satte det i igen var der intet liv. Kan det hele skyldes at mit batteri er gået i stykker?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2012 - 17:29 #6
Vil batteriet ikke oplades, når oplader sættes til?
Et batteri skal "motioneres" (aflades/oplades). Ellers vil det miste effektiviteten. For at få det tilbage er man nødt til at bruge det.
Og det gøres ved at oplade det, og herefer køre med pc uden oplader i til at den er ved at løbe tør for strøm.
Dette skal gøres en del gange.
Er batteriet gammelt kan du dog sikkert ikke afhjælpe problemet.
Avatar billede Gredar24 Nybegynder
06. februar 2012 - 16:27 #7
Ville det hjælpe hvis jeg fik sat et nyt batteri i ?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2012 - 17:31 #8
Vil batteriet ikke oplades, når oplader sættes til?
Avatar billede Gredar24 Nybegynder
06. februar 2012 - 18:45 #9
Nej det vil det ikke. Ved ikke hvad det kan skyldes. Om det er batteriet som er i stykker eller opladeren, som ikke virker.. ingen idé