Avatar billede jdjensen Juniormester
30. januar 2012 - 20:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Google Analytics - En dynamisk event til formularer

Hej,

Jeg vil gerne tracke mine formular elementer der består af primært textfields men også en checkbox, dropdown og en submit knap. Jeg vil gerne vide hvad der sker med mine form-elementer men har problemer med at finde ud af hvordan jeg indsætter dynamiske værdier i henholdsvis "category", "action" og "label".

function CountFormElements() {
_gaq.push(['_trackEvent',
    'Form: http//www.domain.dk/form/',        // category
    'Click, Hover, Writing',                            // action
    'Element-name',                                    // label
    0,
    true
    ]);
    }

Category
Her vil jeg gerne der indsættes "Form: + fetchURL() (url'en på siden hvor formularen findes)". Url'en skal indsættes dynamisk. Her forestillede jeg mig at bruge en fetchURL() funktion:

function fetchURL() {
return location.href;
}

Action
Her kunne jeg godt tænke mig et ord for den action der foretages indsættes dynamisk. Om brugeren klikker på elementet (Click), kører musen over elementet (Hover) eller indtaster noget i et input element (Writing).

Label
Her kunne jeg godt tænke mig navnet på det element det drejer sig om. Hvert element på mit site har sit eget "name". F.eks. er der textfields der hedder "fullname" og "emailaddress". Det er altså navnet på det element brugeren gør noget ved der indsættes dynamisk her.

Håber der er en der kan hjælpe mig med at støbe det sammen. (det dynamiske)
Avatar billede jdjensen Juniormester
30. januar 2012 - 20:37 #1
Alternativ hvis nogen blot kan fortælle mig:

- Hvordan jeg får form-elementets "name" sat dynamisk ind i array'et.
- Hvordan jeg dynamisk kan få sat ordet "Writing" ind i array'et når en bruger begynder at indtaste noget i et input felt.

Begge dele vil være til stor hjælp... :-)
Avatar billede jdjensen Juniormester
30. januar 2012 - 21:00 #2
Lukker. Jeg ved ikke helt hvordan det her skal laves på en smart måde. Det ender nok med jeg dropper alt det dynamiske og bare opretter en frygtlig masse events istedet til hvert form-element.