Avatar billede jdjensen Juniormester
29. januar 2012 - 22:14 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

fetchurl funktion

Hej,

En der kan hjælpe mig med en javascript funktion der kan output url'en på den side brugeren er på?

fetchurl();
Avatar billede olebole Juniormester
29. januar 2012 - 22:16 #1
<ole>

alert(location.href)

/mvh
</bole>
Avatar billede jdjensen Juniormester
29. januar 2012 - 22:26 #2
Tak olebole. :)
Så må det være document.write(location.href); jeg skal bruge for at få url'en "printet" på skærmen.
Lukker igen...
Avatar billede olebole Juniormester
29. januar 2012 - 22:37 #3
Du kan godt bruge document.write. Jeg ville nok foretrække at skrive det ind med DOM. Forudsat, at elementet indeholder en stump tekst - f.eks.:

<span id="foo">&nbsp;</span>

- og så noget à la:

document.getElementById("foo").firstChild.nodeValue = location.href;

Men husk, at elementet skal være tegnet i browseren, når scriptet kaldes  =)
Avatar billede jdjensen Juniormester
29. januar 2012 - 22:49 #4
Ok. Funktionen skal bare bruges i et Google Analytics Event-array:

function GA_Submit() {_gaq.push(['_trackEvent', 'Form', 'Submit', 'fetchURL();', '15']);}

Så den dynamisk indsætter url'en brugeren er på. Håber det kan løses på denne simple måde? :-)

function fetchURL() {
document.write(location.href);
}
Avatar billede kjeldsted Novice
29. januar 2012 - 22:57 #5
function fetchURL() {
return location.href;
}

Skulle kunne gøre det
Avatar billede kjeldsted Novice
29. januar 2012 - 22:59 #6
Og så skal du nok fjerne ; fra function GA_Submit() {_gaq.push(['_trackEvent', 'Form', 'Submit', 'fetchURL();', '15']);}

Altså:

function GA_Submit() {_gaq.push(['_trackEvent', 'Form', 'Submit', fetchURL(), '15']);}
Avatar billede jdjensen Juniormester
29. januar 2012 - 23:22 #7
Var det med vilje du også fjernede apostrofferne ' ' omkring fetchURL() funktionen? :-)
Avatar billede kjeldsted Novice
29. januar 2012 - 23:35 #8
Ja, glemte jeg vist at skrive. Ellers vil den blot læse det som "fetchURL()" og ikke hvad funktionen retunere.
Avatar billede jdjensen Juniormester
31. januar 2012 - 17:11 #9
Takker det virkede kjeldsted. :-)
Mindre ting, med location.href; giver den mig den absolutte URL, kan man gøre noget så det kun er den relative URL der kommer med? Ala /om/mig/. :-)
Avatar billede olebole Juniormester
31. januar 2012 - 17:43 #10
alert("/"+location.pathname);
Avatar billede jdjensen Juniormester
31. januar 2012 - 20:11 #11
Olebole: Den laver dobbelt // i starten af den relative url med den funktion foruden popup'en.

Jeg vil gerne have funktionen til at returnere den relative url ligesom "return location.href;" gjorde med den absolutte url. Hvis jeg f.eks bare benytter "document.write(location.pathname); så ser den relative url rigtig ud men den printer det på siden? Kan man sætte return foran eller hvordan?
Avatar billede kjeldsted Novice
31. januar 2012 - 20:19 #12
return location.pathname

Ganske enkelt
Avatar billede olebole Juniormester
31. januar 2012 - 20:23 #13
@jdjensen: Den første slash skriver du jo selv, så en løsning kunne være at lade være  =)

alert(location.pathname);

- men hvorfor dog bruge document.write?