Avatar billede tobrukDk Novice
29. januar 2012 - 00:17 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

sende videre til at længe infomation ind på databasen

hej

Jeg har fået hjælp af en her inde på eksperten.dk. :) håber du kan hjælpe mig mere videre :D

function validatePasswords() {
        var pass1 = document.getElementById('password').value;
        var pass2 = document.getElementById('gentag').value;
        var illChars = /[\W_]/;
        if (pass1.length == 0)
            err = 'Du skal indtaste et kodeord';
        else if (pass1.length < 5 || pass1.length > 50)
            err = 'Kodeordet har en forkert længde.';
        else if (illChars.test(pass1))
            err = 'Kodeordet indeholder ulovlige tegn.';
        else if(pass1.search(/[0-9]+/))
            err = 'Kodeordet skal minimum indeholde et tal';
        else if(pass1 != pass2)
            err = 'Kodeordene matcher ikke';
        if(err.length > 0)
            alert(err);
        else
            alert('Godkendt');
    }

Men det er sådan at jeg den ikke sende mig videre til at ligge det ind i databasen.. det som jeg vil have ud af det her via at den skal tjek om de 2 password har over 5.. :) så hvis den har 1 tal ind i password.. :) og det passer sammen osv.. :) så skal den kun går videre og så blive man sendt over til at den ligger det i databasen :) hvordan vil jeg gøre det.. :)

jeg kun også godt tænke mig at man skal have 4 tal i password eller 2.

men det som jeg har fundt ud af er at

if(err.length > 0)
            alert(err);
        else
            alert('Godkendt');

men hvis det er rigtigt så går den ikke vider og sende det inde i database eller hvad man skal sige?

sådan her ser min html form ud :

<form action="opretbruger_info.php" method="post" enctype="multipart/form-data">
                    <p> - Personlig infomation omkring bruger</p><br>
                    <input type="text" name="brugernavn" placeholder="Brugernavn" />
                    <br>
                    <input type="password" id="password" name="password" placeholder="Password" />
                    <br />
                    <input type="password" id="gentag" name="gentag" placeholder="Gentag password" />
                    <br />
                    <input type="text" name="email" placeholder="Email til Booking" />
                    <br><br>
                    <p> - Infomation til din profil</p><br>
                    <input type="text" name="site" placeholder="Website Navn" />
                    <br>
                    <input type="text" name="facebook" placeholder="Facebook" />
                    <br>
                    <input type="text" name="soundcloud" placeholder="Soundcloud" />
                    <br>
                    <input type="text" name="still" placeholder="Musik Still" />
                    <br>
                    <input type="text" name="djnavn" placeholder="Dj Navn" />
                    <br>
                    <input type="text" name="land" placeholder="Hvor kommer du fra" />
                    <br><br>
                    <textarea name="profiltekst" id="profiltekst"></textarea>
                    <br><br>
                    <input type="button" value="Check" onclick="validatePasswords()">
                    </form>
Avatar billede Kaa85 Praktikant
29. januar 2012 - 11:50 #1
Giv din form et id;

<form action="opretbruger_info.php" method="post" enctype="multipart/form-data" id="form">

Udskift alert('Godkendt') med:

document.forms["form"].submit();

Så submitter den som en knap i en form normalt submitter.
Avatar billede tobrukDk Novice
29. januar 2012 - 14:29 #2
okay lækkert nok da :D
Avatar billede tobrukDk Novice
29. januar 2012 - 14:37 #3
Vil du have noget for det eller er det så lidt at du ikke giver have noget for det?
Avatar billede Kaa85 Praktikant
29. januar 2012 - 14:43 #4
Du beholder dem bare ;)
Avatar billede tobrukDk Novice
29. januar 2012 - 14:46 #5
okay takker :)
Avatar billede olebole Juniormester
29. januar 2012 - 16:39 #6
<ole>

Det er en skidt løsning, for så valideres jo kun, hvis brugeren trykker på knappen  *o)

Ret i stedet formen til:

<form action="opretbruger_info.php" method="post" enctype="multipart/form-data" onsubmit="return validatePasswords()">

- og ret din sidste if/else til:

if(err.length > 0) {
    alert(err);
    return false;
} else {
    alert('Godkendt');
    return true;
}

- og ret til slut din knap til:

<input type="submit" value="Check">

/mvh
</bole>
Avatar billede tobrukDk Novice
29. januar 2012 - 19:11 #7
Hvad mener du helt ole?
Avatar billede olebole Juniormester
29. januar 2012 - 21:23 #8
Hvis brugeren står i et felt og trykker 'Return', så sendes formen uden validering.

Der valideres kun, hvis brugeren trykker på knappen ... men gør han nu også det?  *o)

Derfor bør du lægge kaldet på formens onsubmit handler. Så køres validerings scriptet altid (... næsten).

Undtagelsen er, at hvis et JavaScript submitter formen, fyres formens onsubmit event ikke af!
Avatar billede tobrukDk Novice
29. januar 2012 - 22:05 #9

<form action="opretbruger_info.php" method="post" onsubmit="return validatePasswords()">
                    <p> - Personlig infomation omkring bruger</p><br>
                    <input type="text" name="brugernavn" placeholder="Brugernavn" />
                    <br>
                    <input type="password" id="password" name="password" placeholder="Password" />
                    <br />
                    <input type="password" id="gentag" name="gentag" placeholder="Gentag password" />
                    <br />
                    <input type="text" name="email" placeholder="Email til Booking" />
                    <br><br>
                    <p> - Infomation til din profil</p><br>
                    <input type="text" name="site" placeholder="Website Navn" />
                    <br>
                    <input type="text" name="facebook" placeholder="Facebook" />
                    <br>
                    <input type="text" name="soundcloud" placeholder="Soundcloud" />
                    <br>
                    <input type="text" name="still" placeholder="Musik Still" />
                    <br>
                    <input type="text" name="djnavn" placeholder="Dj Navn" />
                    <br>
                    <input type="text" name="land" placeholder="Hvor kommer du fra" />
                    <br><br>
                    <textarea name="profiltekst" id="profiltekst"></textarea>
                    <br><br>
                    <input type="submit" value="Check">

og sådan her også ?

function validatePasswords() {
        //Benytter metoden getElementById til at finde de 2 input felter der hver især hedder password og gentag og gemmer deres value i variabler.
        var pass1 = document.getElementById('password').value;
        var pass2 = document.getElementById('gentag').value;

        //Laver en variabel der gemmer en eventuel fejlmeddelse
        var err = '';

        var illChars = /[\W_]/;

        //Tjekker om der er indtastet noget i password feltet
        if (pass1.length == 0)
            err = 'Du skal indtaste et kodeord';
        //Tjekker om det password der er indtastet er mindre end 5 eller større end 15, er det det, gemmer den en fejl meddelse i err
        else if (pass1.length < 5 || pass1.length > 50)
            err = 'Kodeordet har en forkert længde.';
        //Tjekker om passwordet indeholder ulovlige tegn. Hertil benyttes regular expression
        else if (illChars.test(pass1))
            err = 'Kodeordet indeholder ulovlige tegn.';
        //Tjekker om de 2 indtastninger er ens
        else if(pass1 != pass2)
            err = 'Kodeordene matcher ikke';

        //Til sidst tjekkes der om fejl variablen indeholder noget data, gør den det er der sket en fejl og denne udskrives.
        if(err.length > 0) {
            alert(err);
            return false;
        } else {
            alert('Godkendt');
            return true;
        }
Avatar billede olebole Juniormester
29. januar 2012 - 22:14 #10
Ja, det ser meget rigtigt ud  =)
Avatar billede tobrukDk Novice
30. januar 2012 - 00:23 #11
Takker for en lækker hjem . så ved jeg når jeg skal have hjælp til javascript så spørger jeg bare dig :D
Avatar billede olebole Juniormester
30. januar 2012 - 00:28 #12
Selvtak, Jesper. Du spørger bare  *o)