Avatar billede lytzen Nybegynder
27. januar 2012 - 14:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Programmere visuelt Kanban board - I hvilket værktøj?

Jeg vil gerne lave mit eget Kanban Board, men er usikker på hvilket værktøj/miljø er bedst egnet.
Boardet skal være forholdsvis simpelt idet jeg i første omgang kun skal have visuelle kort der kan trækkes fra et stadie/kolonne til et andet. Kortene skal kunne bære forskellige informationer såsom estimat, person osv.

Da det skal være grafisk let tilgængelig, så ved jeg ikke om .net er en mulighed.

Findes der en eller anden form for api jeg kan benytte i .net der giver enkel mulighed for at lave visuelle ting der kan drag&drop?

Eller er et andet miljø lettere at gå til? Jeg har ikke meget erfaring indenfor .net
Avatar billede kiksen1987 Novice
27. januar 2012 - 17:41 #1
Det bliver ikke let overhovedet.
Jeg vil sige HTML5 + Javascript
samt noget C# / ASP.NET med en MS SQL server hvis du også vil gemme data
og dette vil kræve du er en del inde i alle tingene
Avatar billede mjdigital Nybegynder
28. januar 2012 - 22:46 #2
som kiksen1987 skriver vil jeg nok også stemme på det samme. :)

Hvorfor ikke bruge noget som pivotaltracker.com ? :) Virker perfect her.
Avatar billede lytzen Nybegynder
02. april 2012 - 14:42 #3
Problemet er, at der hvor jeg arbejder er det ikke tilladt at placere forretningsinformation udenfor netværket. Derfor ville det være bedst at have en løsning som ligger internt.