Avatar billede jps6kb Novice
27. januar 2012 - 14:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

jQuery og textbox

Hej,

Jeg sidder med et problem - jeg har en textbox (input type="text"), som jeg opdaterer med resultatet af en udregning ud fra nogle andre tekstfelter.

Hvordan får jeg den værdi til, at ryge med i en Postback? Det bliver jo kun skrevet i DOM, og derfor vil .NET læse feltet som værende tomt når jeg submitter...

MVH Kim
Avatar billede keysersoze Guru
27. januar 2012 - 15:42 #1
hvis din textbox enten er en serverkontrol eller du sætter runat="server" på dit html input-felt så vil værdien komme med ved postback - om du indtaster en værdi ved klik på dit tastatur eller indsætter værdien vha javascript gør ingen forskel.
Avatar billede jps6kb Novice
27. januar 2012 - 15:50 #2
Det er en server-control - men når jeg sætter en værdi med jquery (f.eks. 2,33) og så klikker "Gem", så læser .NET feltet som 0,00?

Jeg sætter værdien sådan her:
$(".txtFelt").val(resultat.toFixed(2));

Tallet kommer fint frem i feltet.
Avatar billede keysersoze Guru
27. januar 2012 - 16:06 #3
og hvad hvis du skriver noget ind i feltet manuelt?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
31. januar 2012 - 22:29 #4
Hent værdien med en ganske almindelig Request.Form :)
Avatar billede jps6kb Novice
04. februar 2012 - 22:48 #5
Jeg løste det ved, at køre koden i code-behind - det kunne heldigvis lade sig gøre i dette tilfælde.
Avatar billede larsny Nybegynder
07. februar 2012 - 15:09 #6
hvad trigger din postback? en submit knap eller via onchange el.?