Avatar billede kaspermb Nybegynder
26. januar 2012 - 16:30 Der er 10 kommentarer

jQuery load igen efter X sekunder

Hej Eksperter

Jeg har denne kode som loader 3 DIV boxes højde, så de er ens. Mit problem er bare at den kode godt kan finde på at loade før at alle billeder er loadet færdige. Det vil sige at det ikke ser godt ud. Derfor lyder mit spørgsmål på hvordan et stykke kode skulle se ud, for at få jQuery til at loade igen efter X antal sekunder. Uden at den jo så loader alt kode på siden kun få den til at indlæse dette stykke jQuery igen?

--KODE--
<script language="javascript" type="text/javascript" src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.4.2/jquery.js"></script>
<script>
$(document).ready(function() {
    var height = Math.max(Math.max($('#blok1').height(),$('#mellem').height()),$('#blok2').height());
    $('#blok1').css({'height':height});
    $('#mellem').css({'height':height});
    $('#blok2').css({'height':height});
});
</script>
Avatar billede olebole Juniormester
26. januar 2012 - 16:45 #1
<ole>

Allerførst bør du nok slå ordet 'load' op. Der er åbenbart intet i et script, du ikke betegner som 'load'  =)

Dernæst bør du nok oplyse, hvad du ønsker at opnå og hvorfor - så du kan få den gode løsning

/mvh
</bole>
Avatar billede kaspermb Nybegynder
26. januar 2012 - 16:57 #2
Jeg ønsker blot at min kode indlæses igen efter fx. 2 sec. Min side er her: http://tinyurl.com/7kw58nl Den er delt op i 3 div bokse. Den første med billedet, den næste med den går linje og den sidste hvor der øverst står "kultur events". Disse 3 bokse skal altså have den samme høje, ellers så kommer de i kambolage med den reklame som er i bunden. Derfor ønsker jeg at jQuery loader igen efter fx. 2 sec.

Hvis du syntes at der er en anden og bedre måde at gøre det på, er det jo også en mulighed.
Avatar billede kaspermb Nybegynder
26. januar 2012 - 16:57 #3
*går = grå
Avatar billede olebole Juniormester
26. januar 2012 - 17:59 #4
Linket virker ikke. Hvorfor løser du det ikke med CSS?
Avatar billede kaspermb Nybegynder
26. januar 2012 - 18:09 #5
Hvordan ville det se ud med CSS...?
Avatar billede olebole Juniormester
26. januar 2012 - 19:03 #6
Hvis jeg skulle skrive koden, ville den se helt anderledes ud (f.eks. ville den ikke bestå af 176 HTML-fejl  *o)

Hvorfor position:absolute på den første blok? Hvorfor et DIV til at lave en vertikal streg? Det kan gøres med en border.

Derudover er det som oftest en fordel at bruge display:inline-block i stedet for float. Så fylder dine elementer noget og du flår dem ikke ud af sidens naturlige flow.

Først og fremmest bør du dog se at få rettet alle dine fejl. Ret f.eks. din DTD til:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

Det vil fjerne mange af fejlene, da du skriver HTML og ikke XHTML.

Dernæst må en URL ikke indeholde &. I alle dine URL'er skal det udskiftes med &amp;.

Du har flere elementer med id="side_luft" og id="kultur_titel". En ID skal være unik i dokumentet.

Et IMG tag skal indeholde en alt attribut.

Ret det nævnte, og dokumentet vil kun have ganske få fejl tilbage, som vi så må kikke på
Avatar billede mediman Nybegynder
26. januar 2012 - 19:39 #7
Ole, du er en tålmodig mand!
Avatar billede olebole Juniormester
26. januar 2012 - 20:13 #8
@mediman: Tak, men nej. Udover webudvikling lever jeg bl.a. af at undervise i faget. Det er nok ikke tålmodighed, men vane  *o)
Avatar billede mediman Nybegynder
26. januar 2012 - 20:20 #9
@olebole

Hvis du underviser i faget <i>må</i> du være en tålmodig mand ;-)
Avatar billede olebole Juniormester
26. januar 2012 - 20:29 #10
*LoL* Der har du måske nok en pointe!  :D