Avatar billede stof Nybegynder
26. januar 2012 - 13:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Form : Inputmask def. til 4 cifret adgangskode

Hej.

Jeg vil høre om det er muligt at lave en inputmask på et textfield der definerer at det er adgangskode (dvs. * ved indtastning) og at feltet kan indeholde op til 4 tegn?

Jeg ved man kan lave noget vba-tjek omkring længden, men dette sker først efterfølgende.

På forhånd tak!
Avatar billede kabbak Professor
26. januar 2012 - 15:39 #1
Hvis det er i en tabel, et tekstfelt på 4 tegn og så kan du under  inputmaske vælge "Adgangskode", så bliver det til *, når der tastes.
Det kan du også i en formular, hvor du bruger en tekstboks
Avatar billede stof Nybegynder
26. januar 2012 - 16:02 #2
Hvorledes gøres det i en form?
Avatar billede kabbak Professor
26. januar 2012 - 20:05 #3
Højreklik på tekstboksen,
vælg Egenskaber, fanen Data, ud for Inputmaske,klikker du ind, vælger du, ved hjælp af knappen med de 3 ... ud til højre, Adgangskode og du kan også se at det vil give ****.
Tryk på udfør og der vil stå "Adgangskode" i feltet.
så skulle det være ordnet
dette er fra Access 2003, men er det samme i Access 2010
Avatar billede stof Nybegynder
28. januar 2012 - 12:48 #4
Jeg tror jeg forstår dig. Men problemet er at jeg ikke kan angive længden i tabellen. Her gemmer jeg en hash-værdi af de 4 cifrede kode og længden er dermed meget længere.

Dvs. tekst-feltet er unbound. Med en inputmask stående til adgangskode. - Men længden af indtastede karakterer kan jeg ikke umiddelbart fastsætte på selve feltet?! Eller kan jeg?
Avatar billede kabbak Professor
28. januar 2012 - 13:00 #5
du kan måle længden med kode

If len([felt]) < 4 then for kort
If len([felt]) > 4 then for lang
If len([felt]) = 4 then ok
Avatar billede kabbak Professor
28. januar 2012 - 13:01 #6
if len([felt]) < 4 then ForLangt
if len([felt]) > 4 then ForKort
if len([felt]) = 4 then OK
Avatar billede kabbak Professor
28. januar 2012 - 13:02 #7
se bort fra #6
Avatar billede stof Nybegynder
28. januar 2012 - 13:07 #8
Yes. Håbede jeg kunne undgå dette. Men du har ret. Vil du ikke lave et svar? Tak for hjælpen!
Avatar billede kabbak Professor
28. januar 2012 - 15:11 #9
et svar ;-))