Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
26. januar 2012 - 03:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Billede i RSS

Kære Brugere

Jeg har søgt bandt andre spørgsmål, men fat ikke svar på det jeg søgte.

Jeg vil gerne have billeder på min rss side, og jeg ved ikke hvor i koden jeg skal indsætte billeder.

Et udpluk fra min RSS kode ser således ud..

<item>
<title>UV Kanon 400W</title>

<description>Klassiske UV lampe, der får alt hvidt til at lyse violet. Et must til techno-festen, som kan sættes op og lyse ud over dansegulvet Lejepris pr. dag Kr. 150,00 - Weekend fredag til mandag Kr. 180,00
- Book online på booking@jalightandsound.dk - Telefon 2337 1415</description>

<link>http://www.jalightandsound.dk/light_spot_varytec_uvgun400.html</link>

<guid isPermaLink="false"> 3</guid>
<pubDate>Wed 26 Jan 2012 00:01:00 +0400</pubDate>
</item>

Hvor i koden indsætter man link til billede ?
Hvis i ved hvordan 100% er der point
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2012 - 03:24 #1
bedste chance maa vaere enclosure:

http://www.rssboard.org/rss-specification#hrelementsOfLtitemgt

Men jeg ved ikke om det virker som du oensker.
Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
26. januar 2012 - 04:05 #2
Måske, men jeg ved ikke hvor i min kodestump billede adressen skal indsættes
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2012 - 04:12 #3
raekkefolgen skal vel vaer den samme som i linket
Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
26. januar 2012 - 11:38 #4
Jeg har prøvet at indsætte et billedelink i starten af min <description> med det blev bare en fejl i feedet.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. januar 2012 - 02:31 #5
Har du laest det link??

enclosure staar altsaa efter description.
Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
27. januar 2012 - 15:55 #6
Har læst noget af det, men ikke afprøvet. Jeg prøver i løbet af dagen eller weekenden om det lykkedes.

Men denne
<enclosure url="http://www.scripting.com/mp3s/weatherReportSuite.mp3" length="12216320" type="audio/mpeg" />

Skulle være billede link ? og så med den korekte url naturligvis
Avatar billede arne_v Ekspert
28. januar 2012 - 01:56 #7
Saadan laser jeg docs.

Jeg aner ikke om browseren understoetter det.
Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
07. februar 2012 - 01:43 #8
Hej Arne

Jeg har endnu ikke fået testet om det virker, men jeg skal nok forsøge. Du får point og så finder jeg nok ud af det.
Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
07. februar 2012 - 01:48 #9
Jeg ved ikke hvordan jeg giver dig point. Det burde være lettere at give point
Avatar billede arne_v Ekspert
07. februar 2012 - 02:12 #10
jeg skal foerst smide et svar