Avatar billede brisko71 Nybegynder
25. januar 2012 - 13:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

DCount

Hej

Jer har et problem som jeg håber i kan hjælpe mig med, i en form har jeg et felt der skal tælle antal poster i en tabel som ikke høre til formen, den skal dog kun tælle de poster hvor en anden værdi i tabellen er den samme som en post i formen. Jeg er kommet frem til at det må være funktionen DCount jeg skal bruge.

Her er hvad jeg er kommet frem til at det skal være, den kommer ikke med en fejl når jeg har lavet det, men retunerer: #Name?

=DCount([tabTrailer];[chassis nummer];[tabTrailer]![Serie]=[Serie])

Tabellen som den skal tælle i hedder: tabTrailer
Feltet i tabellen som den skal tælle hedder_chassis nummer
Feltet i tabellen som den kontrollerer er ens hedder: Serie
feltet i formen hedder ligeledes Serie

Håber på der er nogle der kan hjælpe.

//Skov
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2012 - 14:24 #1
Prøv noget i denne her retning!~)

=DCount("[tabTrailer]";"chassis nummer";"[Serie]='" & forms!tabTrailer!Serie)
Avatar billede brisko71 Nybegynder
25. januar 2012 - 15:19 #2
Den kommer stadigt op men det samme resultat: #Name? :-(
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2012 - 17:29 #3
=DCount("[chassis nummer]";"tabTrailer";"[Serie]='" & forms!tabTrailer!Serie)
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2012 - 17:30 #4
eller rettere...

=DCount("[chassis nummer]";"tabTrailer";"[Serie]='" & forms!tabTrailer!Serie & "'")
Avatar billede brisko71 Nybegynder
26. januar 2012 - 07:28 #5
Retunerer stadigt med det samme svar, men tak for input
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
26. januar 2012 - 07:57 #6
Jeg har en på en form der ser sådan her ud - den tæller rigtig

=DCount("Tabelkode1";"tblInput";"ID=forms!frminput!txtID")

ID er et nummerisk felt i dette tilfælde

For sjov lavede jeg lige en der tæller et tekstfelt

=DCount("Tabelkode1";"tblInput";"fldText=forms!frminput!txtText")

Men det første du skal checke er at du ikke bruger samme navn til kontroller på din form som det underliggende felt hedder - så bliver Access smaskforvirret og det eneste den kender så er #Name
En god skik er at felter i tabeller starter med fld og kontroller med txt for tekstbokse (Reddick navngivning)
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2012 - 12:38 #7
Proev..

=DCount("*";"tabTrailer";"[Serie]='" & forms!NAVNPAAFORMULAR!Serie & "'")
Avatar billede brisko71 Nybegynder
27. januar 2012 - 16:54 #8
Hej alle

Tak for hjælpen, dette fik jeg til at virke:

=DCount("[Chassis]";"tabTrailer";"[Serie]=[form]![serie].value")

Spg det var dig der hjalp mest, så lavt svar så du kan få dine point.

Tak igen..
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2012 - 23:21 #9
!~)
Avatar billede brisko71 Nybegynder
30. januar 2012 - 07:10 #10
Hej

Lige en ting mere, hvis man vil have resultatet gemt i et felt i tabellen hvad skriver man så??