Avatar billede Gina2705 Nybegynder
24. januar 2012 - 18:15 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Computerskærm på TV?

Hej Eksperter - på forhånd undskyld for evt dumt spørgsmål...

Jeg har en Lenovo R500 Thinkpad og et Sony KDL32EX500AEP LED tv, og vil gerne have min computerskærm på tv-skærmen. Da pc'en ikke har HDMI-stik, har jeg købt et VGA-stik i stedet, men det virker ikke. Når man vælger "Source" på tv-remoten, er valget "PC" ghosted og kan ikke vælges.
Jeg har prøvet Fn-F7 og valgt alle 4 options efter hinanden uden reaktion fra tv'et.
Jeg har været i Kontrolpanel + Windows Mobilitetscenter og valgt 'ekstern skærm' - men lige lidt virker det.

Hvis I kender et quick-fix hører jeg hjertens gerne fra jer - og hvis jeg intet hører, så ta'r jeg det som et nej.

På forhånd mange 1000 tak, uanset hvad - Jørgine :o)
Avatar billede romeo Nybegynder
24. januar 2012 - 18:23 #1
Du har gjort det rigtigt nok.

For at finde ud af hvad der virker og ikke virker,
så kan du prøve sætte den bærbare til en "normal" computer skærm, og se om du får signal på.
Avatar billede romeo Nybegynder
24. januar 2012 - 18:26 #2
og lige for en sikkerheds skyld. tag strøm fra tv. og tænd igen. ´flad tv idag er jo også delvist en computer :)
Avatar billede Gina2705 Nybegynder
24. januar 2012 - 18:30 #3
Tak Romeo - jeg ta'r laptoppen med til veninden og afprøver med en anden computerskærm dér. Håber det virker.

Superhurtigt svar - 1000 tak :o)
24. januar 2012 - 19:55 #4
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

I WIN7 -> [WindowsTasten] [P] og følg menuen...

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede ggxdg Nybegynder
24. januar 2012 - 19:56 #5
R500 har displayport, den kan du relativt billigt konvertere til HDMI

f.eks.:
http://www.avxperten.dk/displayport/displayport-adapter/displayport-til-hdmi-adapter.asp
eller
http://www.avxperten.dk/displayport/displayport-adapter/displayport-til-hdmi-kabel-3-meter.asp

eller søg efter "displayport til HDMI [adapter/converter/kabel]", eller spørg din lokale IT elle AV pusher :P
Avatar billede Gina2705 Nybegynder
24. januar 2012 - 20:18 #6
Undskyld - jeg er sprit ny. Windows 7_OS
Og nu vælger jeg så "kommentar" i stedet for "svar", ikk'? Virkelig, sorry - troede faktisk det her var ligesom NetDoktor - undskyld.......
Avatar billede Gina2705 Nybegynder
24. januar 2012 - 20:21 #7
Oh jeeeez, det betyder jo, at jeg kan bruge et hdmi-stik alligevel!? Kanon! Tak ggxdg! Tjekker fluks med min lokale pusher :o)
Avatar billede romeo Nybegynder
24. januar 2012 - 21:15 #8
Husk et evt. Audio kabel, hvis du ønsker at havde lyd med.
Audioprt/vga har ikke lyd med ligesom HDMI.
Avatar billede Gina2705 Nybegynder
24. januar 2012 - 21:53 #9
Good point Romeo - men hvis jeg kan konvertere til hdmi, kommer lyden så ikke med? Eller skal jeg stadig bruge mine pc-højttalere? (undskyld jeg spør' igen....)
Gina :o)
24. januar 2012 - 22:13 #10
Ref #8/9 - lyden burde komme med i DisplayPort->HDMI ... skal selv opsætte/afprøve præcist samme kombination på fredag...
Avatar billede romeo Nybegynder
24. januar 2012 - 22:14 #11
Nej en Display port har ingen lyd.
Så der skal lyd over via en anden måde. F.eks et minijack kabel.
Se om tv har et minijack indgang, eller anden lydidgang der evt. virker med hdmi.
Der er som regl, på nogle tv.. en lydindgang, der passer til PC(VGA) indgangen.
Avatar billede romeo Nybegynder
24. januar 2012 - 22:16 #12
Eller rettere.  Display Port kan havde lyd.. Men Lenvo har valgt ikke at implementere lyd i deres Display Port på R500.
Avatar billede Gina2705 Nybegynder
24. januar 2012 - 22:26 #13
Tak Karise_Larry og Romeo - jeg har et par ok pc-højttalere hvis DisplayPort->HDMI ikke tager lyden med i min situation. det er helt ok.
Glæder mig til at prøve det. Gad vide hvorfor ham fra Expert ikke allerede har fortalt mig det - hmmmmmm.....  Må vist undervise ham lidt - tak! :o)
Avatar billede Gina2705 Nybegynder
24. januar 2012 - 22:29 #14
Og må jeg gerne lige sige - WOW - sikken et forum!!!! Jeg er helt overvældet og glad i låget over al jeres fantastiske hjælp! I er geniale - 1000 TAK :o)
Avatar billede ggxdg Nybegynder
25. januar 2012 - 08:26 #15
"Gad vide hvorfor ham fra Expert ikke allerede har fortalt mig det"

Jeg kan ikke helt huske om det er displayport og HDMI imellem, men der kom for nogen tid siden en udmelding fra dem der styrer HDMI standarden (hvis jeg husker ret) om at man ikke ville have at der blev konverteret fra display-port til HDMI, fordi displayport ikke overholdte de meget strænge specifikationer fra HDMI.

Jeg er dog ikke 100% sikker på at det lige var display-port/HDMI.
Anyways, der sker i hvert fald ingenting ved at konvertere signalet, men det er muligt at det var derfor ham fra expert ikke sagde noget om det, eller også har han bare ikke vidst at der var display-port i din laptop.
Avatar billede Gina2705 Nybegynder
23. februar 2012 - 12:35 #16
Tak for alle kommentarer og svar - jeg medbringer dem til Expert butikken og be'r ham om at komme i omdrejninger.

Jeg vil gerne afslutte denne tråd med TAK og LØST til UG! Er det nok at gøre sådan her? Ellers mailer I mig ikk'?

Hej :o)