Avatar billede andnorgaard Nybegynder
24. januar 2012 - 15:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flere popup-div's på samme side..

Hej
Jeg har søgt med lys og lygte, men kan ikke rigtigt finde en løsning til mit problem.

Jeg skal lave en div, som klikkes frem vha et ganske almindeligt link, og som kan fjernes igen. Lukkefunktionen skal blot være et vilkårligt klik på siden, væk fra div'en. Sagen er den, at jeg skal bruge to ens formaterede div'er med forskelligt indhold, som kan hentes fra hvert sit link på hovedsiden.

Jeg håber min forvirrede hjerne har formuleret spørgsmålet nogenlunde utvetydigt?

Mvh

Anders
Avatar billede olebole Juniormester
24. januar 2012 - 16:04 #1
<ole>

<script type="text/javascript">
var elmOpen = null;
function openDiv(sId) {
    elmOpen = document.getElementById(sId);
    elmOpen.style.display = "block";
}
function closeDiv() {
    if (!elmOpen) return;
    elmOpen.style.display = "none";
    elmOpen = null;
}
document.onmouseup = closeDiv;
</script>

<p>
    <button onclick="openDiv('foo')">Åben</button>
</p>
<div id="foo" style="display:none">Foo</div>

/mvh
</bole>
Avatar billede andnorgaard Nybegynder
25. januar 2012 - 12:02 #2
Hej Ole
Tusind tak for din hjælp! Nu har jeg fået det hele til at rulle, næsten, som det gerne skulle.

Sagen er den, at jeg skal bruge et link, til at aktivere pop-upen. Jeg har fixet det delvist, ved at erstatte 'button' med et simpelt 'a' uden 'href'.. Hvilket virker, men ikke indikerer, at der er tale om et link. Bruger jeg 'href' i mit tag, mister jeg af uransagelige årsager hele den dejlige funktion?

Det er vel ikke sådan, at du har forstand på hvad dette skyldes?

/anders
Avatar billede olebole Juniormester
25. januar 2012 - 14:31 #3
Selvtak. Hvis et element har en default handling (f.eks. et link, som jo skifter side ved klik), så afvikles scriptet i onclick handleren lige inden elementets default handling udføres.

Returnes false i handleren spærres der for, at default handlingen udføres efter handlerens script. Altså kan du skrive:

<a href="#" onclick="openDiv('foo');return false">Åben</a>
Avatar billede andnorgaard Nybegynder
25. januar 2012 - 14:41 #4
Ole,
Du er for sej! Tak for hjælpen!
Avatar billede olebole Juniormester
25. januar 2012 - 14:50 #5
Nå, synes du det? Med alderen synes jeg nu selv, jeg bliver mere og mere mør ... dagen derpå  *D

Selvtak. Og jeg samler ikke point, så accepterer bare dit svar, hvorved tråden lukkes  =)