Avatar billede lakana Nybegynder
24. januar 2012 - 13:10 Der er 1 løsning

Opret forb til database

Jeg prøver at oprette forbindelse til en database med VBA i Excel på en smartere måde end jeg gør på nuværende tidspunkt. Jeg har forsøgt mig med følgende, men bruger vist ikke "Me"-funktionen ordentligt, og jeg ved ikke rigtigt, hvordan jeg kommer videre.

Public Function Connect() As ADODB.Connection
    Me.Open "DSN=navn;UID=brugernavn;PWD=kodeord;"
End Function

Public Function SelectSQL(SQL As String) As ADODB.Recordset
    Me.Open SQL, Connect, adOpenForwardOnly
End Function

Er der nogen, der kan hjælpe mig videre eller har eventuelle bemærkninger til, hvordan det kan gøres nemmere, smartere, pænere ....?
Avatar billede lakana Nybegynder
08. marts 2012 - 10:08 #1
svar