Avatar billede frilund Nybegynder
23. januar 2012 - 20:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Form og String

Hejsa!
Jeg er nybegynder til php, og derfor har jeg forsøgt mig med at lave en form, som skal kunne have overskrift og tekst. Derefter skal det gå ind på forsiden.

<form action="index.php" method="post">
Overskrift: <input type="text" name="overskrift" style="font-size:18px"> <p>
Nyhed: <textarea name="nyhed" cols="40" rows="8">
</textarea> <br> <br>
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;<input type="submit" />
</p>
</form>

Og så har jeg et andet dokument, som hedder "index.php"

<html>
<body>

<?php
    echo $_POST=["overskrift"];
    ?>
  <p>
    <?
    echo $_POST=["nyhed"];

    ?>
</body>
</html>
Avatar billede inteeeL Nybegynder
23. januar 2012 - 20:44 #1
Hvad er dit spørgsmål helt præcist?
Avatar billede frilund Nybegynder
23. januar 2012 - 20:56 #2
Jegkan ikke se min fejl.. Men et eller andet gør jeg åbenbart forkert, eftersom den giver mig en serverfejl.
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2012 - 20:56 #3
Jeg gætter på det er et problem med index.php filen. Prøv at fjerne = tegnet så der står echo $_POST["overskrift"], og det samme med din "nyhed".
Avatar billede frilund Nybegynder
23. januar 2012 - 21:06 #4
Tusinde tak!  (Jeg har også lige oprettet min eksperten konto) hvordan giver jeg dig point?
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2012 - 21:27 #5
Da jeg ikke samler point, skal du selv lægge et "svar". Det gør du ved at vælge valgmuligheden "svar" i stedet for "kommentar", når du skriver et nyt indlæg i denne tråd.
Bagefter tildeler du bare pointene til dig selv. :)
Avatar billede frilund Nybegynder
23. januar 2012 - 22:10 #6
Igen.. tak!