Avatar billede AnyFellow Mester
23. januar 2012 - 13:47 Der er 1 løsning

mod_rewrite - pæne urls

Hej

Jeg har brug for noget hjælp i forhold til at få pæne urls.

Jeg har en url:
/index.php?navn1=value1&navn2=value2

Som jeg ønsker skal se således ud (der vil altid være en value1, hvis der er en value2):
/value1/value2/

Såfremt der ikke er nogen værdi i value 2, vil den se sådan her ud:
/value1/

Umiddelbart skal der vel også en kontrol ind, således at url'er der peger på mapper/filer der eksistere undtages fra ovenstående. Jeg går ud fra at følgende kan bruges til dette:
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d

Sidst, men ikke mindst, skal jeg sikre mig mod duplicate content, hvilket vel sker ved at lave det således at index.php ikke kan tilgåes direkte. Det kan jeg også godt bruge hjælp til.
Avatar billede AnyFellow Mester
26. januar 2012 - 10:07 #1
Lukker