Avatar billede ossys Mester
22. januar 2012 - 13:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Compiler directives

Mit problem er måske ikke så relevant som for nogle år side. Nu har man jo hukommelse nok til en billig penge! - men alligevel?

Jeg har i min *.dpr fil og samtlige tilknyttede *.pas filer indsat en linie som følger {$INCLUDE COMPILER.INC}. I denne include fil står følgende:

compiler.inc
// --------------------------------------------------------------// Følgende statement skulle minimere coden, der genereres
// af compileren
// --------------------------------------------------------------

{$D-,L-,O+,Q-,R-,Y-,S-}

//
// Forklaring følger
//
(*
$D- prevent placing debug info to code
$L- prevent placing local symbols to code
$O+ optimize code, remove unnecessary code
$Q- remove code for integer overflow
$R- remove code for range checking
$Y- remove code for stack checking
$S- prevent placing symbol info to code
$Y- will prevent placing symbol information to your code
*)

Include filen indlæses imiddelbart efter INTERFACE .

Det har overhovedet ingen indflydelse på størrelsen af EXE-filen. Hvorfor ikke???
Avatar billede martinlind Nybegynder
22. januar 2012 - 20:53 #1
Jeg mener delphi indførte en hak, der laver exe fil's optimering ( til en hvis grad, ikke super lille exe ) i ver. 1 af delphi var der et externt prg. der kunne det, men det blev så vit jeg husker lagt ind i IDE'en :-)

Det kunne være en forklaring.....
Avatar billede ossys Mester
12. marts 2014 - 15:52 #2
Undskyld jeg ikke har lukket dette spørgsmål.
Avatar billede ossys Mester
12. marts 2014 - 15:59 #3
Så er det vist lukket