Avatar billede gozar Nybegynder
10. januar 2000 - 10:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Logon Scripts

Jeg ved godt hvordan de skal laves, men hvor på serveren skal de plaseres og hvordan tildeler jeg det aktuelle script til hver enkelt person!!

Er det muligt at tildele 2 scripts. 1 personligt og 1 der skal køre hver gang clienten startes op.

Logon scriptsene skal prinært køres over wion95/98 clienter

Mvh Gozar
Avatar billede killer Nybegynder
10. januar 2000 - 10:26 #1
De skal ligge i:

\winnt\system32\repl\export\scripts

Du tildeler scripts til den enkelte bruger inde i UserManager
Avatar billede gozar Nybegynder
10. januar 2000 - 11:26 #2
Nu har jeg lavet et script der hedder heine.bat
I scriptet står der: net use z: \\server\heine.bat

Inde i usermanager for domains har jeg tilføjet user profile parth til: C:\winnt\system32\repl\export\scripts

I Logon script name har jeg tilføjet scriptet heine.bat

Men det virker ikke!!
Avatar billede killer Nybegynder
10. januar 2000 - 11:31 #3
Net use kommandoen virker kun til at tilslutte drev. Du skal inde i Logon script name tilføje heine.bat (den kigger selv på Netlogon-sharet på deres server efter det - og det vil pege på det bibliotek jeg skrev først. Hvilket minder mig om at det altså er WINNT\SYSTEM32\REPL\IMPORT\SCRIPTS der er det rigtige bib.) I din heine.bat fil skal du så lave dine net use kommandoer for at få mappet drev.

Håber det er hjælp nok :o)
Avatar billede gozar Nybegynder
10. januar 2000 - 12:14 #4
Takker. Det hjalp en hel det at flytte scriptet til import
Avatar billede gozar Nybegynder
10. januar 2000 - 12:23 #5
Kan jeg ikke lave et script der bliver udført hver gang der bliver loget på netværket, som er fælles for alle.

Eks ved at til føje i bat filen: Call alle.bat
Avatar billede killer Nybegynder
10. januar 2000 - 12:29 #6
Yep, selvfølgelig kan du det, dit login script er jo bare en almindelig batchfil, så alle de ting du kan gøre i en batchfil, kan du også gøre i et loginscript.
Avatar billede killer Nybegynder
10. januar 2000 - 12:30 #7
pokerface.dk?
er det dit eget domæne?
Avatar billede codpiece Nybegynder
10. januar 2000 - 12:41 #8
Du kan udbygge ideen til også at omfatte login script der udføres for den enkelte bruger eller den enkelte maskine, hvis der f.eks. skal tilknyttes et bestemt drev til en bestemt maskine:

@echo off
net use h: \\server\%USERNAME%

REM Kalder brugerens eget logon script
if exist h:\user.bat call h:\user.bat

REM Kalder det script, der hører til den enkelte maskine
if exist c:\windows\lokal.bat call c:\windows\lokal.bat

//codpiece
Avatar billede gozar Nybegynder
10. januar 2000 - 13:10 #9
Jeg har hørt noget om at %Username% osv.. på win95/98 maskiner!!
Avatar billede gozar Nybegynder
10. januar 2000 - 13:14 #10
Jeg har hørt noget om at %Username% osv.. ikke virker på win95/98 maskiner!!
Avatar billede codpiece Nybegynder
10. januar 2000 - 13:27 #11
%USERNAME% kan skaffes ved at bruge KixTart i starten af alle.bat:

@echo off
c:\util\kixtart.exe c:\util\set.scr

net use h: \\server\%USERNAME%

REM Kalder brugerens eget logon script
if exist h:\user.bat call h:\user.bat

REM Kalder det script, der hører til den enkelte maskine
if exist c:\windows\lokal.bat call c:\windows\lokal.bat

- - -

c:\util\set.scr indeholder bl.a. følgende:

SET "USERNAME=@USERID"
SET "WKSTA=@WKSTA"

KixTart kan hentes forskellige steder - prøv at checke http://netnet.net/~swilson/kix/nfKiX.htm eller se evt eksemplerne i Dansk KIX Ressource Center på

http://members.xoom.com/lklund/kix/

Her er bl.a. en onlinemanual: http://members.xoom.com/lklund/kix/kixdoc.htm
og en håndfuld links i bunden af siden

(sakset fra http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=7990 )

// Codpiece