Avatar billede jmarques Nybegynder
19. januar 2012 - 23:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tekstboks "popper" op selvom databasen ikke er åben ?

Hej alle,

Jeg har et tekstfelt i min formular der hedder kontaktpersoner. Her skriver jeg en dato (udløbsdato). Når tidspunktet kommer hvor vi skifter til denne dato popper en tekstboks op med for og efternavn på kontaktpersonen samt tekst "Barring er udløbet" - editor kode:

Private Sub Form_Current()
If Date = Me.Tekst92 Then
MsgBox Me.Fornavn & "" & Me.Efternavn & "" & "Barring er udløbet"
End If
End Sub

Jeg har testet det og tilsyneladende skal jeg have min formular åben før det virker.

Spørgsmål:

1) Er det muligt at få tekstboksen til at poppe op selvom formularen ikke er åben?

2) Endnu bedre er det muligt at få tekstboksen til at poppe op selvom databasen slet ikke er åben ?

3) Hvordan får jeg endnu et tekstfelt med i tekstboksen? feltet hedder: Fødselsdato (og den dato der stå i feltet hvis det er udfyldt, det er ikke alle der er det).

4) Er det muligt at få feltet til at stå tomt igen når datoen er nået?

Det var mange spørgsmål. Håber jeg har forklaret mig detaljeret nok. Ellers spørg meget gerne.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Joachim
Avatar billede terry Ekspert
20. januar 2012 - 08:37 #1
1) Where will the date (Me.Tekst92) come from if the form isnt open? And all the other fields (Fornavn ....) for that matter.

You could get Access to open the form on startup.
http://office.microsoft.com/en-us/access-help/display-a-form-or-data-access-page-at-startup-HP005188501.aspx

2) Not possible without somehow opening the dB automatically and closinging again. You could use windows scheduler to do that.
Avatar billede jmarques Nybegynder
21. januar 2012 - 00:13 #2
OK thanks I kind of thought so but you never now ?

How about my question 4?

4) Er det muligt at få feltet (dato feltet) til at stå tomt igen når datoen er nået?
Avatar billede terry Ekspert
21. januar 2012 - 11:10 #3
3) Hvordan får jeg endnu et tekstfelt med i tekstboksen...

Not sure I understand what you mean here.

4) Er det muligt at få feltet til at stå tomt igen når datoen er nået?

Where does the date come from (Me.Tekst92)

If its a date in a table then you can use a number of methods to empty the field-
Avatar billede jmarques Nybegynder
23. januar 2012 - 22:24 #4
3) Som det er nu står der i tekstboksen der popper op kun: Fornavn + Efternavn + Barring udløbet.

I tekstboksen skal stå: Fornavn + Efternavn + Fødselsdato + Barring udløbet - Jeg er ikke en ørn til vba kodningen nemlig, så det er sådan set bare at tilføje et felt fra formularen men det rækker mine evner desværre ikke til.

Feltet hedder: Fødselsdato

4) Datoen indtaster jeg selv manuelt. Når der står noget (en dato) i feltet skifter baggrundfarven til rød og minder mig om at denne kunde er i en bestemt kategori her i firmaet.

Når datoen er overskredet skal han tilbage i normal kategori og baggrundfarven skifte tilbage til hvid.

Problemet er at så længe der står en dato forbliver baggrundsfarven rød og så virker ideen ikke efter hensigten.
Avatar billede terry Ekspert
24. januar 2012 - 19:03 #5
Avatar billede jmarques Nybegynder
24. januar 2012 - 20:51 #6
Det er ikke det jeg er ude efter beklager men jeg tror ikke vi når nogen vegne men tak for indsatsen.

Mvh
Joachim
Avatar billede terry Ekspert
25. januar 2012 - 18:32 #7
thanks Joachim

You need to be very precise with what you want otherwise its not easy to make suggestions.