Avatar billede gr8m8 Novice
17. januar 2012 - 11:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

PHPMyadmin import af store filer ( CentOS 6.2 )

Hej Eksperter.

Jeg leger med at få sat en server op i CentOS 6.2 og det er endelig lykkedes mig at få det hele til at køre.

jeg har dog en SQL fil på 100+ MB der skal importeres ind i PHPMyadmin, men den kan ikke håndtere så store SQL filer. Derfor prøvede jeg at bruge samme løsning som jeg tidligere havde på min WAMP server med denne kode:

$cfg['UploadDir'] = 'upload';

Dog kommer der ingen dropdown frem med de SQL filer der ligger i upload mappen i usr/share/phpmyadmin/upload/

Nogen der kan hjælpe her?

På forhånd tak :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. januar 2012 - 12:42 #1
Du kan i en shell på serveren bruge klient-programmet: mysql
Der kan du indlæse vilkårligt store ting. Phpmyadmin er kun til småting.
Avatar billede gr8m8 Novice
17. januar 2012 - 14:57 #2
Tak for dit svar Erik.

Det lyder rigtig fint. Har du en kommando til dette? Jeg er totalt grøn på det her linux :-)

Er det ikke muligt at få det Upload dir til at virke? Jeg kan jo sagtens smide SQL filer ind på flere 100 MB igennem php,yadmin på en windows server.

Tak for hjælpen.
Avatar billede lassebm Nybegynder
17. januar 2012 - 17:00 #3
Måske det er noget php.ini der skal tilrettes så den ikke timer ud så hurtigt, eller måske noget filesize limit der er for lille.

Men enig med Erik, det er nok nemmere fra en shell/tty af.

Bl.a. her er lidt info:
http://www.thegeekstuff.com/2008/09/backup-and-restore-mysql-database-using-mysqldump/
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. januar 2012 - 17:06 #4
I linket fra lassebm skal du kigge under "Restore a database"
Avatar billede gr8m8 Novice
18. januar 2012 - 09:38 #5
Jeg takker for hjælpen og linket gutter :-)

Dog ville jeg foretrække at det UploadDir virkede i PhpMyAdmin :-/
Avatar billede gr8m8 Novice
19. januar 2012 - 20:42 #6
Jeg synes slet ikke jeg kan få de kommandoer til at virke :-/

Jeg connecter fint til MySQL igennem consollen, men derefter sker der ingenting. Her er hvad jeg skriver:

mysql -u root -p password databasenavn < /db/db_import.sql;

Er det helt i havnen?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. januar 2012 - 20:45 #7
mysql -u root -ppassword databasenavn < /db/db_import.sql
Avatar billede gr8m8 Novice
19. januar 2012 - 20:55 #8
tak for svaret erik, det virker dog slet ikke her hos mig.

I min command prompt står der:
Welcome to the MySQL monitor. Commands end with ; or \g.

Da jeg opretterede databasen skete der først noget da jeg smed et ; i enden på det. Måske det er fordi jeg er tilbage på Windows 2008 server?

Uanset hvad så sker der absolut ingenting når jeg copy/paster din kommando ind og ændrer info til det rigtige og jeg aner ikke hvorfor... frustrerende :-/

Kan jeg ikke definere en hel sti hvortil databasen ligger i kommandoen, såsom:
c:\xampp\mysql\bin\db\db_import.sql ?

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede gr8m8 Novice
19. januar 2012 - 21:03 #9
Nå nu skete der endelig noget efter jeg lukkede ned for skidtet og startede på en frisk :-)

Men det er en fejl som lyder:
ERROR 1064 (42000): You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'mysql -u root -ppassword databasenavn < /db/db_import.sql'

Så læser jeg korrekt så vil den gerne køre kommandoen med ; i enden, men melder så fejl pga. ; under selve udførelsen ?!?!?!?!? Det er da lidt mystisk :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. januar 2012 - 21:16 #10
På den måde .... du skal køre hele kommandoen i consollen:

  mysql -u root -ppassword databasenavn < /db/db_import.sql

(og uden mellemrum efter -p)
Avatar billede gr8m8 Novice
20. januar 2012 - 22:35 #11
Jeg er sq ked af at sige det men der sker ikke en skid med alle de der Command Prompt kommandoer :-/ Jeg har prøvet de commands 30 gange nu i alverdens afskygninger uden et eneste resultat. Set videoer på youtube og læst diverse artikler... er jeg snot dum til det her eller er der en logisk forklaring?

Se screenshot af et forsøg: http://i41.tinypic.com/wmb574.jpg

Tak for hjælpen :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. januar 2012 - 22:41 #12
Du skal skrive de kommandoer der er angivet her i svarene på det sted der svarer til den øverste linie i dit billede. Ikke når du først har startet mysql-programmet.
Avatar billede gr8m8 Novice
21. januar 2012 - 12:23 #13
Så lykkedes det langt om længe. Tusind tak Erik. Rigtig fedt du gad hjælpe :-)