Avatar billede konko4 Nybegynder
15. januar 2012 - 19:08 Der er 42 kommentarer

Hvordan sætter man en video ind

Hej

Hvad fejl laver jeg her

<center><object width='576' height='432' ><param name='allowfullscreen' value='true' /><param name='allowscriptaccess' value='always' /><param name='movie' value='http://www.youtube.com/watch?v=O-s9Uoq0NW8&feature=player_detailpage'/><embed src='http://www.youtube.com/watch?v=O-s9Uoq0NW8&feature=player_detailpage'type='application/x-shockwave-flash'allowscriptaccess='always' allowfullscreen='true'width='576'height='432'></embed></object></center>
Avatar billede olebole Juniormester
15. januar 2012 - 19:12 #1
<ole>

Brug YouTube's egen kode. Den står ved hver video under Del>

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/O-s9Uoq0NW8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
15. januar 2012 - 19:14 #2
- og så har CENTER tags i øvrigt været deprecated siden 1996/97  =)
Avatar billede konko4 Nybegynder
15. januar 2012 - 19:31 #3
den viser stadig hvid side
ved du hvad jeg gør galt nu

<object width='576' height='432' ><param name='allowfullscreen' value='true' /><param name='allowscriptaccess' value='always' /><param name='movie' value='http://youtu.be/O-s9Uoq0NW8'/><embed src='http://youtu.be/O-s9Uoq0NW8'type='application/x-shockwave-flash'allowscriptaccess='always' allowfullscreen='true'width='576'height='432'></embed></object>
Avatar billede olebole Juniormester
15. januar 2012 - 19:37 #4
Ja, du fedter stadig rundt med den samme kode. Prøv nu det, jeg skrev i #2
Avatar billede olebole Juniormester
15. januar 2012 - 19:37 #5
- sorry ... i #1  =)
Avatar billede olebole Juniormester
15. januar 2012 - 19:46 #6
- og så hjælper det jo slet ikke, når du skriver totalt pløre i stedet for en gangbar adresse til en YouTube video  *o)

Du kan ikke implementere en YT-video på den måde. YT vil have dig til at bruge deres player - og det er de, som du kan se, meget gode til at sikre sig  =)
Avatar billede konko4 Nybegynder
15. januar 2012 - 20:00 #7
når jeg bruger denne her kode går den bare direkte på youtube når man kommer ind på siden

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/ (http://youtu.be/O-s9Uoq0NW8) frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Avatar billede tobrukDk Novice
15. januar 2012 - 20:10 #8
#konko4 det er ikke alle som har de helt ny browser så det må du også tag i tanker oppe omkring :)
Avatar billede olebole Juniormester
15. januar 2012 - 20:12 #9
Hvis du nu selv prøvede at gå ind på en YT-video og se, hvad YT selv skriver om, hvordan man implementerer deres videoer (under Del, som jeg skrev til dig i #1), ville du opdage, at det nok er Ekspertens URL-parser, som spiller dig et puds.

Prøv:

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/O-s9Uoq0NW8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Avatar billede konko4 Nybegynder
15. januar 2012 - 20:22 #10
nu har jeg prøvet det link der er i dit svar men istedet for at den går i hvid går den i sort i stedet

Du må undskylde jeg er så besværlig jeg vil bare godt have det til at virke (jeg er nybegynder)
Avatar billede pstidsen Novice
15. januar 2012 - 20:26 #11
Brug den gamle indlejringskode, så undgår du iframe og har mange flere muligheder: http://pastebin.com/q7bWqbtL
Avatar billede konko4 Nybegynder
15. januar 2012 - 20:34 #12
det link inde på den side giver mig bare en ramme med et lille mærke oppe i hjørnet af rammen
Avatar billede olebole Juniormester
15. januar 2012 - 20:51 #13
@pstidsen: Hvad er det for muligheder/features, du tænker på, når du skriver: "så undgår du iframe og har mange flere muligheder:"?

Hvis du f.eks. mener "helt problemfri udelukkelse af mobile enheder", har du fuldstændig ret! Tro ikke et hyperkommercielt gigantfirma som Google ændrer så fundamentalt i en så populær tjeneste som YouTube fuldstændig uden grund  *o)
Avatar billede olebole Juniormester
15. januar 2012 - 20:54 #14
@konko4: Hvad tester du med og i (platform og browser)? Det tyder på, der er et eller andet galt med dine muligheder for at se video
Avatar billede konko4 Nybegynder
15. januar 2012 - 20:58 #15
jeg tester med en musik video fra carpark north
Avatar billede olebole Juniormester
15. januar 2012 - 21:04 #16
Ja ... men på en skrivemaskine, en Volvo, en Mac eller en PC? Med Word, Photoshop, Firefox eller Internet Explorer?
Avatar billede konko4 Nybegynder
15. januar 2012 - 21:08 #17
det var min internet browser den var gal med jeg fik den til at virke med google chrome
Avatar billede konko4 Nybegynder
15. januar 2012 - 21:13 #18
men jeg kan ikke vise den

den siger "indlejring er deaktiveret efter anmodning se på youyube"
Avatar billede olebole Juniormester
15. januar 2012 - 21:17 #19
Jeg ved ikke hvilken kode, du bruger, men beskeden kunne tyde på, at du har forsøgt at indlejre en YT-video på alternative måder så mange gange, at systemet har banned din adresse
Avatar billede konko4 Nybegynder
15. januar 2012 - 21:23 #20
jeg har kun brugt deres videoer da jeg skulle prøve at få det til at virke men jeg har kun fået det til at vise videoen en gang men aldrig afspillet den
Avatar billede olebole Juniormester
15. januar 2012 - 21:26 #21
Ja, men du har jo prøvet alt muligt. De eller deres system kender dig jo ikke, men kan kun se, der kommer de særeste forespørgsler fra din adresse.

De forventer, at du gør sådan, som de skriver, du skal gøre for at indlejre en video. Gør du ikke det - men i stedet opfører dig på en måde, som fra deres ende virker suspekt - bliver du naturligvis banned.
Avatar billede olebole Juniormester
15. januar 2012 - 21:28 #22
Jeg har ingen somhelst problemer med at hente samme video - uanset hvilken af måderne, jeg indlejrer den på
Avatar billede pstidsen Novice
15. januar 2012 - 21:38 #23
Nu bliver jeg i tvivl med de muligheder men kan man godt customize i iframe?
Avatar billede konko4 Nybegynder
15. januar 2012 - 21:42 #24
nu ved jeg ikke hvad jeg har lavet men når jeg bruger den adresse du skrev til carpark north så går den igen direkte ind på youtube
Avatar billede olebole Juniormester
15. januar 2012 - 21:43 #25
Hvad fik du af det, du læste på YouTube, da du var inde og kikke under punktet Del?
Avatar billede olebole Juniormester
15. januar 2012 - 21:44 #26
"nu ved jeg ikke hvad jeg har lavet men når jeg bruger den adresse du skrev til carpark north så går den igen direkte ind på youtube" >> Ja, alt andet ville da være dybt underligt, når YT har banned din adresse
Avatar billede konko4 Nybegynder
15. januar 2012 - 21:46 #27
at jeg kunne vælge at få en "lang" adresse
Avatar billede konko4 Nybegynder
15. januar 2012 - 21:47 #28
hvad gør jeg så når de har banned min adresse
Avatar billede pstidsen Novice
15. januar 2012 - 21:49 #29
helt problemfri udelukkelse af mobile enheder
Nu har jeg lige testet og begge metoder virker upåklageligt på en iPad. Har ikke lige adgang til andre mobile devices. Test selv! http://runescapenews.dk/Pstidsen/test%20af%20youtube.html
Avatar billede olebole Juniormester
15. januar 2012 - 21:51 #30
"at jeg kunne vælge at få en "lang" adresse" >> Sig mig ... holder du mig for nar ...?!!??!!! Prøv dog for pokker at klikke på Indlejring, når du har trykket på Del!

Hvis du er ekstremt hjælpeløs, tror jeg, du bør opgive at rode med webkode!
Avatar billede olebole Juniormester
15. januar 2012 - 21:56 #31
@pstidsen: Det eneste, jeg ved, er, at YT selv oplyser, at årsagen til den nye kode primært skyldes ønsket om at understøtte devices, som ikke bruger Flash - og så fordi at Flash er så håbløst ineffektivt (og usikkert), at alle andre med en moderne browser også har stor glæde af 'nyheden'. Jeg har ikke selv en mobil Apple dims, så jeg kan ikke teste med en iPad
Avatar billede konko4 Nybegynder
15. januar 2012 - 21:56 #32
jeg vil bare meget gerne lære det men jeg er ikke særlig god til det
Avatar billede olebole Juniormester
15. januar 2012 - 21:59 #33
Det har ikke noget at gøre med ikke at være god til at kode. Det handler bare om at kunne tænke en smule selvstændigt
Avatar billede pstidsen Novice
15. januar 2012 - 22:00 #34
#OleBole: På iPad'en kører det heller ikke over Flash, men på Apples egen player. Vil tro det også virker på Android.

Nå men back to topic ;)
Avatar billede konko4 Nybegynder
15. januar 2012 - 22:08 #35
kan du pleeez bare hjælpe mig
Avatar billede olebole Juniormester
15. januar 2012 - 22:13 #36
Jeg kan ikke hjælpe dig, hvis din adresse er banned. Det må du skrive til YouTube om. Under Del og derefter Indlejring kan du se, hvad du kan ændre på - men det kræver naturligvis, du igen får lov til at vise YT-videoer
Avatar billede konko4 Nybegynder
15. januar 2012 - 22:20 #37
nu kan jeg få indlejring igen og fået det hele til at køre

mange tak fordi du var så tålmodig
Avatar billede olebole Juniormester
15. januar 2012 - 22:28 #38
Great! Har du også fundet ud af, hvordan du styrer størrelse, farver osv?
Avatar billede olebole Juniormester
15. januar 2012 - 22:31 #39
Du kan også prøve at se i spalten til højre under Seneste Guides. Den øverste omhandler parametre, du kan angive i URL'en - og hvad de gør ved playeren  =)
Avatar billede konko4 Nybegynder
15. januar 2012 - 22:31 #40
jeg har fundet ud af størrelsen men men hvilken farve kan man ændre
Avatar billede olebole Juniormester
15. januar 2012 - 22:50 #41
Mjaaahhh ... det var vist i 'gamle dage', man kunne ændre border/farve  =)

Under Del og Indlejring kan du se nogle af de ting, du kan vælge - herunder at bruge den gamle kode, som pstidsen omtalte tidligere  =)

Du kan også se, hvad du kan gøre med JavaScript her, og her er en demoside for API'et
Avatar billede konko4 Nybegynder
15. januar 2012 - 23:30 #42
Tak