Avatar billede AnneliseTvi Nybegynder
14. januar 2012 - 16:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Passer alle eksterne skærmes opløsning ikke til bærbar?

Jeg har for ca. 1½ år siden købt en bærbar computer til min søn (MEDION AKOYA P6625 (MD 97521./ 15,6'') med styresystem Windows 7. Nu har jeg købt en eksterns skærm til den også (Samsung Synchmaster P2270) . Formålet er, at han skal kunne se samtidigt på  skærmene. Men der er ingen måde, hvorpå jeg kan få skærmopløsningen på den eksterne skærm til at vise en skarp skærmopløsning. Den optimale skærmopløsning på den bærbare er 1366x768. Den valgmulighed får jeg ikke frem, når jeg forsøger at indstille skærmopløsning for den eksterne skærm. Jeg har forsøgt mig hos Samsungs support, men de kunne ikke hjælpe mig til et godt resultat. Jeg har prøvet at tilslutte andre eksterne skærme også, men det ser også meget uskarpt ud. Er der nogen, der ved hvilken ekstern skærm, der ville passe? Eller er der andet, jeg kan gøre? Jeg er ikke nogen haj, hvis der skal konfigureres noget.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. januar 2012 - 16:50 #1
Syncmaster har "Opløsning: 1920 x 1080" og det er så det, der giver skarpt bille.
til 1366*768 har du dette udvalg: http://goo.gl/xzI8A
Avatar billede kurt54 Ekspert
14. januar 2012 - 17:09 #2
Hvis du bruger udvid skrivebord bør du kunne få skarpt billede på begge skærme - men ikke umiddelbart det samme på begge skærme.
Avatar billede AnneliseTvi Nybegynder
14. januar 2012 - 19:18 #3
Tak claes57, du har løst mit problem. Jeg tænkte nok, at jeg måtte skaffe en anden skærm, men var ikke sikker, og jeg vidste ikke, hvad jeg skulle gå efter. Og nu har du endda givet mig en shoppingliste. Hvis du skriver et "svar", kan jeg vist give dig point.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. januar 2012 - 19:37 #4
ok - og skærme med 1366*768 er ovenikøbet lidt billigere...