Avatar billede cepedep Nybegynder
14. januar 2012 - 11:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Krydshenvisning?

Benytter Word 2003.

Har en linie/kapitel, hvor jeg ønsker at benytte en tekststreng heri andre steder i dokumentet.

Er det muligt og i givet fald hvorledes?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
14. januar 2012 - 11:44 #1
Der er en række muligheder.

Du kan f.eks. lave et bogmærke omkring den tekst, der skal gentages. Du kan så lave en krydshenvisning til bogmærket de steder, hvor teksten skal gentages.

Jeg ville lave en brugerdefineret dokumentegenskab og indsætte et DocProperty-felt, der henter denne værdi alle de steder, hvor den skal bruges. Så skal du bare rette værdien af dokumentegenskaben og opdatere felter (Ctrl+A, F9) for at rette alle steder i dokumentet.

I følgende artikel (på engelsk) finder du diverse muligheder inkl. de to nævnte (punkt 3 og 5).
http://gregmaxey.mvps.org/Repeating_Data.htm
Avatar billede cepedep Nybegynder
14. januar 2012 - 12:57 #2
Takker for hurtigt hjælp!!!

Har valgt den første løsning og vil senere kigge nærmere på den anden løsning.

Takker endnu engang - send et svar.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
14. januar 2012 - 13:15 #3
Velbekomme