Avatar billede qtax Nybegynder
12. januar 2012 - 23:46 Der er 2 kommentarer

Macbook Pro - sleeping problem

Hej eksperter.

Jeg har et problem med, at til tider når min Mac har stået idle på pauseskærm (Hvilke den ikke gør automatisk) - problemet opstår både på kabel og blot batteri.

Har 10.7.2.
Jeg har i Energy Saver, har jeg disse indstillinger: (med false mener jeg (disabled/uncheck))
+ Battery
+- Computer sleep: Never
+- Display sleep: 10 min
+
+- Put the hard disk(s) to sleep when possible: false
+- Slighty dim the display when using this power source: false
+- Automatically reduce brightness before display goes to sleep: true
+- Restart automaticly if the computer freezes: false
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+ Power adapter
+- Computer sleep: Never
+- Display sleep: 10 min
+
+- Put the hard disk(s) to sleep when possible: false
+- Wake for network acess: true
+- Automatically reduce brightness before display goes to sleep: true
+- Restart automaticly if the computer freezes: false

Ved ikke lige hvad jeg ellers skal lede efter, har prøvet at Google lidt men vidste ikke lige hvad jeg skullle søge efter..
Avatar billede KHHP Juniormester
13. januar 2012 - 08:30 #1
Nu tænker jeg, uden at have den helt store forstand på Mac-computere, at du måske skulle prøve at hente den seneste firmware-opdatering, samt hvad der ellers findes af opdateringer til din maskine.
Avatar billede thill Nybegynder
13. januar 2012 - 22:32 #2
Gør den det samme med en anden bruger profil? (Opret en ny bruger og kør som denne for at se om den lave samme fejl)
Hvis den gør, så har du med stor sandsynlighed mulighed for, at rette fejlen ved en reinstallation. Husk ikke at indlæse nogen form for backup før du har checket at den nu også køre som den skal. Hvis den laver fejlen igen efter du har indlæst din backup, så ligge problemet skjult i en af dine Apps eller skjulte indstillinger