Avatar billede tobrukDk Novice
12. januar 2012 - 22:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

vise ikke bruger ind fra databasen men kommer med fejl

hej

jeg skal til at lave en hjemmeside til en ven og jeg skal lave en lille version af dj hvis man kan sig sådan til han skole opgave på efterskole. :)

og det er sådan at
jeg har skrevet det her;

<?php
    include ("Connections/djinfo.php");

        $sql = "SELECT * FROM brugere";
        $result = mysql_query($sql);
        while($row = mysql_fetch_array($result))
    {
?>
<div id="djbox">
    <div id="djnavn">
        <li><?php echo $row['djnavn'];?></li>
    </div>
<p>hejhe</p>
</div>
<?php
}
?>

den kommer frem og siger ;

Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in C:\xampp\htdocs\djinfo\include\dj-bruger.php on line 6
Avatar billede Herover Nybegynder
12. januar 2012 - 23:52 #1
Er linje 6 "while($row = mysql_fetch_array($result))"?
Du kunne ligge følgende linje ind før:
if(!$result){die("Fejl: ".mysql_error();}
Bør dog kun bruges til test :)
Avatar billede Pkallesoe Nybegynder
13. januar 2012 - 00:11 #2
1: undgå * hvis du kun trækker et felt ud, med mindre du kun har 1 column.
2: hvad skriver den hvis du retter row['djnavn'] til row['0'] ?
13. januar 2012 - 06:35 #3
For at supplere #1:  Den fejlmelding du får tyder på, at din mysql_query ikke giver resultat, at den ikke finder noget i tabellen brugere. I så fald bliver $result FALSE, en boolean værdi.  Som der står skrevet:

http://php.net/manual/en/function.mysql-query.php

"For SELECT, SHOW, DESCRIBE, EXPLAIN and other statements returning resultset, mysql_query() returns a resource on success, or FALSE on error."

En anden version af #1's foreslag kunne være dette:

....
$result = mysql_query($sql);
if(!$result) echo "Forespørgslen gav ingen resultat";
else
{
    while($row = mysql_fetch_array($result))
    ...
}

Hvis det viser sig, at forespørgslen ikke giver resultat må du finde ud af hvorfor ikke.  Du kunne jo bede mysql at fortælle hvad der er galt ved at bruge

$result = mysql?query($sql)or die(mysql_error());

(Kunne tabelnavnet være forkert? Hedder tabellen for eksempel 'bruger'?)
Avatar billede tobrukDk Novice
13. januar 2012 - 22:20 #4
#Christian_Belgien

Takker for hjælpen det hjælp en del og vil du have noget for det?
14. januar 2012 - 00:46 #5
I overensstemmelse med reglerne på Eksperten, hvis du har haft hjælp af mit indlæg opretter jeg et svar og forventer at du accepterer det og afgiver de udlovede points.
Avatar billede tobrukDk Novice
14. januar 2012 - 11:32 #6
Det give en forståes for hvad jeg havde gøre galt og jeg læret noget nyt igen som altid er godt at gøre :D

takker igen da :D