Avatar billede jens_bach Nybegynder
11. januar 2012 - 23:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan implementer man TimeOut i en web form ?

Hej ...

jeg har en webside som laver nået og nogle funktioner kan godt tage laaang tid hvis de fejler.

jeg vil gerne have den til og stoppe hvis der er gået over x tid, hvordan gør man det ?

google siger at man skal lave en ny thread til og se efter hvor lang  tid der er gået, men kan man det i en webform ? (er den ikke kun en thread?)

Mvh

Jens
Avatar billede arne_v Ekspert
12. januar 2012 - 03:04 #1
Du kan godt starte en traad fra en web form.

Det virker men er ikke nogen super paen loesning. ASP.NET boer staa for traad haandteringen.

Den paene losning er at smide den potentielt langsomme opgave ocver til en windows services, som saa har sin egen thread pool.

Men det er ogsaa en lidt kompleks loesning, saa maaske skal du gaa eftr den mindr paene men ogsaa simplere loesning.
Avatar billede huutt Nybegynder
12. januar 2012 - 15:22 #2
hvis det er php du kører dine funktioner i kan du benytte kaldet set_time_limit ( int $seconds )
Avatar billede huutt Nybegynder
12. januar 2012 - 15:23 #3
se bort fra dette, havde ikke lige set hvad kategori jeg var i  sorry.
Avatar billede jens_bach Nybegynder
10. februar 2012 - 11:48 #4
vil du arne ikke lige lave et svar så jeg kan lukke spørgsmålet
Avatar billede arne_v Ekspert
10. februar 2012 - 15:58 #5
ok